Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

10. Competing Models of Success

verfasst von : Michael Alznauer

Erschienen in: Leading Naturally

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Our basic model of success has been verified for a long time: collaboration is the starting point of our existence and has quintessentially been tried and tested until today! However, we do not seem to have found a systematic way to take control of our progress in its entirety. In some areas of life (e.g. competitive sports, medicine, engineering), we act very professionally and were able to forge ahead with impressive advancements.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
1
cf. Collins and Hansen (2012).
 
2
We can already provide evidence of the correlation of distinct leadership behaviour and economic success in a separate study (Michael Alznauer, Roland Keppler, The GreenStar success formula: leading to economic success, publication in preparation).
 
3
The wording is not copyrighted—and cannot even be protected.
 
Literatur
Zurück zum Zitat Collins, J., & Hansen, M. T. (2012). Oben bleiben Immer. Frankfurt am Main: Campus Verlag GmbH. Collins, J., & Hansen, M. T. (2012). Oben bleiben Immer. Frankfurt am Main: Campus Verlag GmbH.
Metadaten
Titel
Competing Models of Success
verfasst von
Michael Alznauer
Copyright-Jahr
2016
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-662-45111-3_10