Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2015 | Empirical article | Ausgabe 1/2015

Service Business 1/2015

Competition behavior in service frequency for U.S. airlines

Zeitschrift:
Service Business > Ausgabe 1/2015
Autoren:
Kuangnen Cheng, Hui-Ping Chen, Jason Z.-H. Lee

Abstract

Real-life service frequency data from markets with duopoly or oligopoly structure in the U.S. domestic airline industry is analyzed to understand whether the nature of airline competition is similar to one described by Hotelling’s law, as applied to a perishable goods market. The paired-samples t test statistic technique is employed to analyze 43,380 observations collected from thirty days worth of daily service frequencies in 1,000 largest U.S. city-pair markets. The results indicate that minimum differentiation competition behavior indeed prevails in duopoly markets. Firms are willing to locate far from the dominant player to capture consumer surplus in oligopoly markets.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2015

Service Business 1/2015 Zur Ausgabe