Skip to main content

2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

4. Conclusion

verfasst von : Leander Kauschke

Erschienen in: The Transition to Smart Mobility

Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The starting point of this work was recognizing that the developments surrounding the smart mobility concept will strongly influence future transportation. As is being discussed by the transportation community, changes induced by ubiquitous connectivity or automation are very likely transformational. Within society, stakeholders and users have already begun facing an automobile regime that displays the first cracks. Uncertainty and ambiguity arise through the emergence of complex and highly volatile changes.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
1
See Figure 3.​12. The improved IRM matrix for smart mobility, Section 3.​4.​1.
 
2
See Section 1.​4.​1 for the full list of research questions.
 
3
See the five steps of IRM in Figure 3.​3, Section 3.​1.​2.
 
4
Within the improvement model, even more market phases were omitted (see Figure 3.​12, Section 3.​4.​1).
 
5
See the MLP of smart mobility in Figure 1.​3, Section 1.​3.​3.
 
6
See the roadmap in Figure 2.​34, Section 2.​4.​5.
 
7
According to game theorist Weimann (2013), these are the decisions that optimize the economic-ecological costs of society as a whole rather than the costs of an individual.
 
8
See Section 3.​4.​2 for IRM implications from interview data.
 
9
See Section 2.​4.​5 for recommendation for action.
 
Metadaten
Titel
Conclusion
verfasst von
Leander Kauschke
Copyright-Jahr
2023
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-43001-6_4

    Premium Partner