Skip to main content

2011 | OriginalPaper | Buchkapitel

Construction and Evaluation of a Blended Learning Platform for Higher Education

verfasst von : Lisa Beutelspacher, Wolfgang G. Stock

Erschienen in: Enhancing Learning Through Technology. Education Unplugged: Mobile Technologies and Web 2.0

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The design of a platform for blended learning is dependent on the educational and didactic theories. We discuss behaviorism, cognitivism, and constructivism and the impact of these theories on the elements of learning platforms. We describe the construction of a learning platform (of the Dept. of Information Science at the University of Düsseldorf, Germany), developed from the results of the didactic theories. The InfoCenter consists of elements of face-to-face teaching, of multimedia mediation (text books, slides, classic texts, interactive videos, FAQ lists, video glossaries), of Web 2.0 tools (wikis, weblogs, social networks, social bookmarking and folksonomies) and of the use of a learning management system (with learning units and tests). The platform was evaluated by its users (university students) by means of SERVQUAL. According to the evaluation, students are satisfied with the InfoCenter and are willing to use it for their exam preparation.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Construction and Evaluation of a Blended Learning Platform for Higher Education
verfasst von
Lisa Beutelspacher
Wolfgang G. Stock
Copyright-Jahr
2011
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-22383-9_10