Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

29.09.2016 | Ausgabe 3/2017

Social Indicators Research 3/2017

Construction and Validation of the Moral Inclusion/Exclusion of Other Groups (MIEG) Scale

Zeitschrift:
Social Indicators Research > Ausgabe 3/2017
Autoren:
Stefano Passini, Davide Morselli

Abstract

Moral exclusion is defined as viewing others as lying beyond the boundary within which moral values and rules of justice apply. In contrast, the process of moral inclusion involves the extension of social justice to several social groups. Thus, both moral inclusion and exclusion are a pivotal dimension in the study of social inequalities. Although the concept of moral inclusion/exclusion has a history of more than 20 years, research still lacks accurate instruments for measuring it. In this article, a first version of a scale that measures moral inclusion/exclusion was constructed and validated. The good reliability and correlation indexes found across the samples suggest that MIEG is a good measure for tapping into moral exclusion/inclusion symptoms.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2017

Social Indicators Research 3/2017 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise