Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2015 | Ausgabe 1/2015

Marketing Letters 1/2015

Consumer reactions to business-nonprofit alliances: Who benefits and when?

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 1/2015
Autoren:
Caglar Irmak, Sankar Sen, C. B. Bhattacharya

Abstract

We investigate the effect of increased company involvement on consumer reactions to companies and nonprofits in business–nonprofit alliances to show that consumer reactions to the two parties in such alliances can, under certain conditions, diverge from each other. Specifically, we show that increased company involvement results in more positive consumer attitudes toward companies with low (but not high) reputation, while it leads to more positive consumer attitude toward nonprofits that partner with companies with high (but not low) reputation. Furthermore, we demonstrate that these effects are independent of the perceived fit between the company and nonprofit forming the alliance. Finally, we show that when consumers elaborate on company motives, the observed effects of increased company involvement are mitigated.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2015

Marketing Letters 1/2015 Zur Ausgabe