Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.12.2016 | Original Paper | Ausgabe 3/2016

Eurasian Business Review 3/2016

Consumer’s comparison between local and imported organic products: a hedonic analysis of the Japanese table wine market

Zeitschrift:
Eurasian Business Review > Ausgabe 3/2016
Autoren:
Vincent Hoang, Takao Iida, Shigeru Matsumoto, Natsuki Watanabe, Clevo Wilson

Abstract

Although hundreds of thousands of organic products are traded on a daily basis, it is less known how imported organic products are evaluated by consumers in an importing country. The paper analyzes Japanese wine point of sale (POS) data to examine whether consumers differentiate between local and imported organic products. The results of our hedonic analyses show that the premium for imported organic red (white) wines is about 42.996 % (8.872 %) while that for domestic red (white) organic wines is about 6.440 % (1.214 %), implying that Japanese consumers pay higher premiums for imported organic agricultural products than for those produced in Japan.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2016

Eurasian Business Review 3/2016 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise