Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

15.02.2019 | Ausgabe 1/2019

Marketing Letters 1/2019

Consuming together (versus separately) makes the heart grow fonder

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 1/2019
Autoren:
Ximena Garcia-Rada, Lalin Anik, Dan Ariely
Wichtige Hinweise

Publisher’s note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Across three studies, we investigate how consumers in romantic relationships make decisions when choosing an item to share with their partner. We show that consumers will forgo their preferred alternative for an option that is more aligned with the preferences of their partner when consuming the same item together vs. separately. We theorize and show that when consuming together (vs. separately), consumers’ purchase motivation shifts from being utilitarian (e.g., satisfying one’s hunger) to hedonic (e.g., having an enjoyable evening). Consequently, when consuming together (vs. separately), consumers weigh more highly their partner’s affective reactions to the item and overall experience—leading them to pick a less preferred option in an effort to please their partner. In sum, we provide a framework that contributes novel insight into the trade-offs consumers make between their preferences and the preferences of others.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2019

Marketing Letters 1/2019 Zur Ausgabe