Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Content Feature Extraction in the Context of Social Media Behavior

verfasst von : Shai Neumann, Charles Li, Chloe Lo, Corinne Lee, Shakeel Rajwani, Suraj Sood, Buttons A. Foster, Toni Hadgis, Yaniv Savir, Frankie Michaels, Alexis-Walid Ahmed, Nikki Bernobic, Markus Hollander

Erschienen in: Augmented Cognition. Neurocognition and Machine Learning

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Twitter accounts are used for a multitude of reasons, including social, commercial, political, religious, and ideological purposes. The wide variety of activities on Twitter may be automated or non-automated. Any serious attempt to explore the nature of the vast amount of information being broadcast over such a medium may depend on identifying a potentially useful set of content features hidden within the data. This paper proposes a set of content features that may be promising in efforts to categorize social media activities, with the goal of creating predictive models that will classify or estimate the probabilities of automated behavior given certain account content history. Suggestions for future work are offered.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
2.
Zurück zum Zitat Carapinha, F., et al.: Modeling of social media behaviors using only account metadata. In: Schmorrow, D.D., Fidopiastis, C.M. (eds.) AC 2016. LNCS (LNAI), vol. 9744, pp. 393–401. Springer, Cham (2016). doi:10.1007/978-3-319-39952-2_38 Carapinha, F., et al.: Modeling of social media behaviors using only account metadata. In: Schmorrow, D.D., Fidopiastis, C.M. (eds.) AC 2016. LNCS (LNAI), vol. 9744, pp. 393–401. Springer, Cham (2016). doi:10.​1007/​978-3-319-39952-2_​38
3.
Zurück zum Zitat Chu, Z., Gianvecchio, S., Jajodia, S., Wang, H.: Detecting automation of Twitter accounts: are you a human, bot, or cyborg? IEEE Trans. Dependable Sec. Comput. 9, 811–824 (2012)CrossRef Chu, Z., Gianvecchio, S., Jajodia, S., Wang, H.: Detecting automation of Twitter accounts: are you a human, bot, or cyborg? IEEE Trans. Dependable Sec. Comput. 9, 811–824 (2012)CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Dickerson, J.P., Kagan, V., Subrahmanian, V.: Using sentiment to detect bots on Twitter: are humans more opinionated than bots? In: 2014 IEEE/ACM International Conference on Advances in Social Networks Analysis and Mining (ASONAM 2014) (2014). doi:10.1109/asonam.2014.6921650 Dickerson, J.P., Kagan, V., Subrahmanian, V.: Using sentiment to detect bots on Twitter: are humans more opinionated than bots? In: 2014 IEEE/ACM International Conference on Advances in Social Networks Analysis and Mining (ASONAM 2014) (2014). doi:10.​1109/​asonam.​2014.​6921650
5.
Zurück zum Zitat A framework for twitter bot analysis. In: Proceedings of the 25th International Conference Companion on World Wide Web - WWW 2016 Companion (2016). doi:10.1145/2872518.2889360 A framework for twitter bot analysis. In: Proceedings of the 25th International Conference Companion on World Wide Web - WWW 2016 Companion (2016). doi:10.​1145/​2872518.​2889360
7.
Zurück zum Zitat Hancock, M.: Automating the characterization of social media culture, social context, and mood. In: 2014 Science of Multi-Intelligence Conference (SOMI), Chantilly, VA (2014) Hancock, M.: Automating the characterization of social media culture, social context, and mood. In: 2014 Science of Multi-Intelligence Conference (SOMI), Chantilly, VA (2014)
8.
Zurück zum Zitat Hancock, M., Sessions, C., Lo, C., Rajwani, S., Kresses, E., Bleasdale, C., Strohschein, D.: Stability of a type of cross-cultural emotion modeling in social media. In: Schmorrow, D.D., Fidopiastis, C.M. (eds.) AC 2015. LNCS (LNAI), vol. 9183, pp. 410–417. Springer, Cham (2015). doi:10.1007/978-3-319-20816-9_39 CrossRef Hancock, M., Sessions, C., Lo, C., Rajwani, S., Kresses, E., Bleasdale, C., Strohschein, D.: Stability of a type of cross-cultural emotion modeling in social media. In: Schmorrow, D.D., Fidopiastis, C.M. (eds.) AC 2015. LNCS (LNAI), vol. 9183, pp. 410–417. Springer, Cham (2015). doi:10.​1007/​978-3-319-20816-9_​39 CrossRef
Metadaten
Titel
Content Feature Extraction in the Context of Social Media Behavior
verfasst von
Shai Neumann
Charles Li
Chloe Lo
Corinne Lee
Shakeel Rajwani
Suraj Sood
Buttons A. Foster
Toni Hadgis
Yaniv Savir
Frankie Michaels
Alexis-Walid Ahmed
Nikki Bernobic
Markus Hollander
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-58628-1_42

Neuer Inhalt