Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.06.2015 | Ausgabe 2/2015

Asia Pacific Journal of Management 2/2015

Corporate social responsibility and firm performance: The mediating role of marketing competence and the moderating role of market environment

Zeitschrift:
Asia Pacific Journal of Management > Ausgabe 2/2015
Autoren:
Xuan Bai, Jeanine Chang

Abstract

The influence of corporate social responsibility (CSR) on firm performance in developed economies has been studied extensively. However, extant studies provide mixed findings on the relationship between CSR and firm performance in emerging economies. Drawing on stakeholder theory and institutional theory, we look at CSR in China, taking a multi-dimensional view of CSR and introducing marketing competence as an important intermediate between CSR and firm performance. We also use a contingent perspective to examine the role of market environments in moderating the impact of CSR on marketing competence. The findings of an empirical study conducted in China show that marketing competence fully mediates the effects of all CSR activities on firm performance. Competitive intensity weakens the positive impact of CSR toward employees on marketing competence, while it strengthens the positive effect of CSR toward society on marketing competence. The positive relationship between CSR toward customers and marketing competence is enhanced by market turbulence. The results of this study highlight the importance of CSR to marketing competence and firm performance in China.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2015

Asia Pacific Journal of Management 2/2015 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise