Skip to main content

2006 | OriginalPaper | Buchkapitel

Corporate Social Responsibility as a Tailor-Made Search Process

verfasst von : Jacqueline Cramer, Angela van der Heijden

Erschienen in: The Challenge of Organizing and Implementing Corporate Social Responsibility

Verlag: Palgrave Macmillan UK

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Corporate social responsibility (CSR) is becoming a key issue in business. It involves companies consciously orienting their activities towards value creation along three dimensions — people (the establishment of wellbeing within and outside the organization), planet (ecological stewardship) and profit maximization — while maintaining an open and communicative relationship with diverse stakeholders. How companies can properly respond to this endeavour cannot be addressed by adopting a single approach, strategy or scenario. The starting point here is that CSR can only be anchored in the organization if those involved can make sense of the concept.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Corporate Social Responsibility as a Tailor-Made Search Process
verfasst von
Jacqueline Cramer
Angela van der Heijden
Copyright-Jahr
2006
Verlag
Palgrave Macmillan UK
DOI
https://doi.org/10.1057/9780230626355_13