Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

20.03.2017 | Ausgabe 3/2017

Marketing Letters 3/2017

Creating ethical brands: the role of brand name on consumer perceived ethicality

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 3/2017
Autoren:
Richard R. Klink, Lan Wu
Wichtige Hinweise
Richard R. Klink and Lan Wu contributed equally to this work.

Abstract

A critical component of brand equity is consumer perceived ethicality (CPE) of the brand. Yet, little is known about how to create positive brand CPE. We offer that the starting point for creating brand CPE is with the brand-naming decision. Drawing on sound symbolism theory, we propose that certain brand name characteristics better convey ethicality. Two studies are conducted. Study 1 finds that higher frequency sounds in brand names better convey ethicality than lower frequency sounds. Study 2 finds that brand names can positively impact brand CPE in the presence of additional information, in particular, information that reflects negatively on the brand’s ethical behavior. These results suggest that marketers be more involved at the onset of creating an ethical brand image.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2017

Marketing Letters 3/2017 Zur Ausgabe