Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Cross Cultural Differences in Health Literacy and Consumers’ Empowered Engagement in the Management of Health

verfasst von : Rama K. Jayanti, Michael Wachter

Erschienen in: Cultural Perspectives in a Global Marketplace

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Perhaps no other area of human consumption offers more promise for transformative consumer welfare and, at the same time, presents more challenges for achieving it than consumers’ engagement in medical decisions that directly affect their health (Herzlinger 2006; Berenson 2005; Enthoven 2004). Consumers, even those who are literate by conventional standards of education and communication, are often functionally illiterate as they generally lack sufficient specialized knowledge to autonomously select medical professionals or evaluate medical advice (McCray 2005).

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Cross Cultural Differences in Health Literacy and Consumers’ Empowered Engagement in the Management of Health
verfasst von
Rama K. Jayanti
Michael Wachter
Copyright-Jahr
2016
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-18696-2_23