Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.06.2015 | Empirical article | Ausgabe 2/2015

Service Business 2/2015

Cultivating service-oriented citizenship behavior among hotel employees: the instrumental roles of training and compensation

Zeitschrift:
Service Business > Ausgabe 2/2015
Autoren:
Aizzat Mohd. Nasurdin, Noor Hazlina Ahmad, Cheng Ling Tan

Abstract

In recognition of the contribution of tourism industry to the country’s growth, it is of pivotal importance to delve into the factors that could enhance the effectiveness of service delivery of hotel employees. Based on this premise, a model linking training, compensation, and service-oriented organizational citizenship behaviors is tested. Data were collected from a questionnaire survey on 580 customer-contact employees from 29 hotels in Malaysia. Analysis using partial least square method revealed that both training and compensation have direct effects on the specific dimensions of service-oriented citizenship behaviors. This implies that continuous training and favorable compensation are important to foster service-oriented citizenship behavior among hotel employees.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2015

Service Business 2/2015 Zur Ausgabe