Skip to main content
Erschienen in: Educational Assessment, Evaluation and Accountability 1/2020

06.03.2020

Culturally responsive student assessment and quality work in higher education

verfasst von: Guri Skedsmo, Stephan Gerhard Huber

Erschienen in: Educational Assessment, Evaluation and Accountability | Ausgabe 1/2020

Einloggen

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Excerpt

This issue of EAEA focuses on two topics. The first one relates to assessment systems and practices involving students with migrant or indigenous backgrounds. The two articles addressing this topic contribute to the field called culturally responsive assessment (CRA) (Hood 1998). CRA refers to assessment designs, processes and outcomes, as well as adaptation to individual students and classrooms in ways that are sensitive to cultural variations in thinking, learning and participating. The first article addresses the topic by researching international literature in this field, whereas the second article analyses an empirical study of policies and standardised assessment in Australia. …

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Elken, M., & Stensaker, B. (2018). Conceptualising ‘quality work’ in higher education. Quality in Higher Education, 24(3), 189–202.CrossRef Elken, M., & Stensaker, B. (2018). Conceptualising ‘quality work’ in higher education. Quality in Higher Education, 24(3), 189–202.CrossRef
Zurück zum Zitat Hood, S. (1998). Culturally responsive performance-based assessment: conceptual and psychometric considerations. Journal of Negro Education, 67(3), 187–196.CrossRef Hood, S. (1998). Culturally responsive performance-based assessment: conceptual and psychometric considerations. Journal of Negro Education, 67(3), 187–196.CrossRef
Zurück zum Zitat Lawrence, T. B., Leca, B., & Zilber, T. B. (2013). Institutional work: current research, new directions and overlooked issues. Organization Studies, 34(8), 1023–1033.CrossRef Lawrence, T. B., Leca, B., & Zilber, T. B. (2013). Institutional work: current research, new directions and overlooked issues. Organization Studies, 34(8), 1023–1033.CrossRef
Metadaten
Titel
Culturally responsive student assessment and quality work in higher education
verfasst von
Guri Skedsmo
Stephan Gerhard Huber
Publikationsdatum
06.03.2020
Verlag
Springer Netherlands
Erschienen in
Educational Assessment, Evaluation and Accountability / Ausgabe 1/2020
Print ISSN: 1874-8597
Elektronische ISSN: 1874-8600
DOI
https://doi.org/10.1007/s11092-020-09317-9

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2020

Educational Assessment, Evaluation and Accountability 1/2020 Zur Ausgabe