Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

03.10.2018 | Ausgabe 4/2018

Marketing Letters 4/2018

Customer participation in service recovery: a meta-analysis

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 4/2018
Autoren:
Yves Van Vaerenbergh, Simon Hazée, Annelies Costers

Abstract

Research on customer participation in service recovery is surging, yet empirical examinations provide mixed results. A meta-analysis of 30 independent samples reported in 21 studies (N = 7872) shows that the effect sizes for the relationships between customer participation in service recovery and customer outcomes are rather weak. We also find that customer participation in service recovery has an indirect effect on satisfaction with service recovery via distributive justice and procedural justice, but not via interactional justice. Conversely, customer participation in service recovery has an indirect effect on overall satisfaction via distributive justice and interactional justice, but not via procedural justice. Finally, the effectiveness of customer participation in service recovery is stronger when customers participate in the outcome of the recovery and for customers with an Eastern cultural background, but weaker when additional compensation is offered and in online settings.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2018

Marketing Letters 4/2018 Zur Ausgabe