Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.10.2016 | Original Article | Ausgabe 2/2016

Transportation in Developing Economies 2/2016

Database Development Approach and Survey Design for Travel Mode Shift Behavior Study with Respect to Mass Transit in a Metropolitan Context

Zeitschrift:
Transportation in Developing Economies > Ausgabe 2/2016
Autoren:
Nipa A. Desai, G. J. Joshi

Abstract

Travel behavior study is one of the most complex studies as it governs multi-parameter evaluation at a time and involves collection of huge data pertaining to human behavior in variety of situations (Rastogi and Krishna Rao in Segmentation analysis of commuters accessing transit: Mumbai study. J Transp Eng 135(8):506–515, 2009). Success of travel behavior studies is mostly dependent on healthy data collection. Aim of this paper, is to evaluate and suggest the most suitable database development approach and research strategies which can be adopted for travel behavior studies especially in context of Indian metro cities. It also presents entire survey design procedure adopted for travel mode shift study along with researchers’ experience in execution of survey and difficulties faced by field teams. Three level filtration processes are adopted for selection of variables for development of mode shift models. Initially the least important variables were omitted based on variable ranking results. Top ranked seven variables are identified for final survey design, out of which travel time (including transit access time, waiting time and in-vehicle time), travel cost and number of transfers are directly measurable variables while comfort, convenience, safety and security are latent variables. The latent variables are measured using psychometric scale constructed from various latent variable indicators and then converted into latent classes using principal component analysis. Research instrument developed and adopted for the present study was tested through pilot survey and corrected as per data compatibility requirement. Finally 1017 valid responses out of 1500 distributed questionnaires are analyzed to evaluate the effects of enhanced level of hypothetical public transport services on travel mode shift behavior through development of binary logistic regression models. Changes in the model performance with inclusion of latent classes are also evaluated using various statistical tools. This paper includes original work based on primary data from a field survey, findings of which are expected to provide a better understanding of entire database development process and effect of different variables on mode shift behavior in context of Indian metropolitan area.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe​​​​​​​​​​​​​​

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2016

Transportation in Developing Economies 2/2016 Zur Ausgabe

Premium Partner

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Zur B2B-Firmensuche

Whitepaper

- ANZEIGE -

Und alles läuft glatt: der variable Federtilger von BorgWarner

Der variable Federtilger von BorgWarner (VSA Variable Spring Absorber) ist in der Lage, Drehschwingungen unterschiedlicher Pegel im laufenden Betrieb effizient zu absorbieren. Dadurch ermöglicht das innovative System extremes „Downspeeding“ und Zylinderabschaltung ebenso wie „Downsizing“ in einem bislang unerreichten Maß. Während es Fahrkomfort und Kraftstoffeffizienz steigert, reduziert es gleichzeitig die Emissionen, indem der VSA unabhängig von der Anzahl der Zylinder und der Motordrehzahl immer exakt den erforderlichen Absorptionsgrad sicherstellt.
Jetzt gratis downloaden!

Sonderveröffentlichung

Bildnachweise