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2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

2. Der Business Case bzw. „Case for Change“: Warum sich Organisationen verändern müssen

verfasst von : Veronika Hucke

Erschienen in: Mit Vielfalt und Fairness zum Erfolg

Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden

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Zusammenfassung

Die Welt verändert sich und damit die Demografie der Stakeholder von Organisationen. Welche Entwicklungen dabei besonderen Einfluss auf die Strategien von Unternehmen haben, ist Schwerpunkt dieses Kapitels. Durch den Blick auf Menschen als Beschäftigte, Konsumentinnen und Konsumenten und als Mitglieder von Teams wird deutlich, dass Veränderungen im Arbeits- und in Absatzmärkten einen maßgeblichen Einfluss auf die Unternehmensstrategie haben.

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Fußnoten
1
Originaltext: „In testing the performance of 2,360 companies globally over the last six years, our analysis shows that it would on average have been better to have invested in corporates with women on their management boards than in those without“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
2
Originaltext: „In 2012, Ernst & Young reviewed 22,000 audits that our member firms were performing in four countries on three continents. We found that gender-balanced teams were much more successful than other teams. They don’t just outperform other teams in quality – they also bring back better returns“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
3
Originaltext: „Companies that embrace diversity and inclusion in all aspects of their business statistically outperform their peers“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
4
Originaltext: „Organizations that built these high-impact D&I strategies and practices strive to create a ‘conversation’ or relationship with employees, which communicates to them that they are fully understood and valued by the organization“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
5
Originaltext: „Fairness reflects an assumption about fundamental equality … about not putting your rank in front of other people’s interests“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
6
Originaltext: „There is a perfect correlation between education and income. As a result the power at home has shifted and will shift further. ‘She’ decides when the family is going to eat out, when they will order the new kitchen or bath, go on vacation, buy a new car“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
7
Originaltext: „We consider a ‘full-potential̕ scenario in which women participate in the economy identically to men, and find that it would add up to $28 trillion, or 26 percent, to annual global GDP in 2025 compared with a business-as-usual scenario. This impact is roughly equivalent to the size of the combined US and Chinese economies today. We also analyzed an alternative ‘best-in-region̕ scenario in which all countries match the rate of improvement of the best-performing country in their region. This would add as much as $12 trillion in annual 2025 GDP, equivalent in size to the current GDP of Japan, Germany, and the United Kingdom combined, or twice the likely growth in global GDP contributed by female workers between 2014 and 2025 in a business-as-usual scenario“ 
(Eigene Übersetzung der Autorin).
 
8
Originaltext: „The study highlights a paradoxical consequence of the PC norm. While PC behaviour is generally thought to threaten the free expression of ideas, we found that positioning PC as the office standard provides a layer of safety in the workplace that fosters creativity“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
9
Originaltext: „Diversity and Independence are important because the best collective decisions are the product of disagreement and contest, not consensus and compromise“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
10
Originaltext: „Generally speaking, people would prefer to spend time with others who agree with them rather than disagree with them. […] When you think about diversity, it often comes with more cognitive processing and more exchange of information and more perceptions of conflict“ (Eigene Übersetzung der Autorin).
 
Literatur
11.
Zurück zum Zitat Quelle: eigenes Interview der Autorin mit Manfred Confurius am 20.03.2017. Quelle: eigenes Interview der Autorin mit Manfred Confurius am 20.03.2017.
38.
Zurück zum Zitat Ethnic Discrimination in Germany’s Labour Market: A Field Experiment, Leo Kaas, Universität Konstanz und IZA (Institut zur Zukunft der Arbeit) und Christian Manger, Universität Konstanz, Februar 2010. http://iza.org/dp4741.pdf. Zugegriffen: 19. Dez. 2016. Ethnic Discrimination in Germany’s Labour Market: A Field Experiment, Leo Kaas, Universität Konstanz und IZA (Institut zur Zukunft der Arbeit) und Christian Manger, Universität Konstanz, Februar 2010. http://​iza.​org/​dp4741.​pdf. Zugegriffen: 19. Dez. 2016.
40.
Zurück zum Zitat McKinsey Global Institute (MGI). 2012. The world at work. Global_labor_Executive_Summary_June_2012.pdf. Zugegriffen: 19. Dez. 2016. McKinsey Global Institute (MGI). 2012. The world at work. Global_labor_Executive_Summary_June_2012.pdf. Zugegriffen: 19. Dez. 2016.
61.
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63.
Zurück zum Zitat Eigenes Interview der Autorin mit Christina Gottschau am 02.02.2017. Eigenes Interview der Autorin mit Christina Gottschau am 02.02.2017.
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65.
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84.
Zurück zum Zitat Gundling, Ernest, und Anita Zanchettin. 2007. Global diversity: Winning customers and engaging employees within world markets. Boston: Nicholas Brealey International. Gundling, Ernest, und Anita Zanchettin. 2007. Global diversity: Winning customers and engaging employees within world markets. Boston: Nicholas Brealey International.
91.
Zurück zum Zitat Werth, Lioba. 2004. Psychologie für die Wirtschaft. Heidelberg: Spektrum Akademischer. Werth, Lioba. 2004. Psychologie für die Wirtschaft. Heidelberg: Spektrum Akademischer.
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Zurück zum Zitat Surowiecki, James. 2004. The wisdom of crowds: Why the many are smarter than the few and how collective wisdom shapes business, economy, societies and nations. New York: Doubleday. Surowiecki, James. 2004. The wisdom of crowds: Why the many are smarter than the few and how collective wisdom shapes business, economy, societies and nations. New York: Doubleday.
93.
Zurück zum Zitat Werth, Lioba, und Jennifer Mayer. 2008. Sozialpsychologie. Berlin: Springer. Werth, Lioba, und Jennifer Mayer. 2008. Sozialpsychologie. Berlin: Springer.
94.
Zurück zum Zitat Werth, Lioba. 2010. Psychologie für die Wirtschaft. Heidelberg: Spektrum Akademischer. Werth, Lioba. 2010. Psychologie für die Wirtschaft. Heidelberg: Spektrum Akademischer.
96.
Zurück zum Zitat Center for Talent Innvoation. 2013. Innovation, diversity and market growth, September 2013. Center for Talent Innvoation. 2013. Innovation, diversity and market growth, September 2013.
101.
Zurück zum Zitat Hofert, S. 2016. Agiler führen. Wiesbaden: SpringerGabler. Hofert, S. 2016. Agiler führen. Wiesbaden: SpringerGabler.
Metadaten
Titel
Der Business Case bzw. „Case for Change“: Warum sich Organisationen verändern müssen
verfasst von
Veronika Hucke
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-16878-0_2