Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Designing and Evaluating Personalised Courses with LAMS: The Designer Perspective

verfasst von : Eva Papazoi, Kyparisia Papanikolaou, Evangelia Gouli

Erschienen in: Design for Teaching and Learning in a Networked World

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This study explores approaches of implementing adaptation with the Learning Activity Management System (LAMS) as well as the technological knowledge and skills that designers develop through the creation of personalised lessons in LAMS. Postgraduate students used LAMS to design and personalise courses. To determine the ways in which adaptation was implemented, we conducted a comparative analysis among the personalised courses. To explore the technological knowledge that designers develop through course personalisation, we used specific criteria inspired by the Technological Pedagogical Content Knowledge framework (TPACK). Concluding, all participants enriched personalised courses and elaborated on various adaptation design issues.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Brusilovsky, P.: Adaptive hypermedia. User Model. User-Adap. Inter. 11, 87–110 (2001)CrossRefMATH Brusilovsky, P.: Adaptive hypermedia. User Model. User-Adap. Inter. 11, 87–110 (2001)CrossRefMATH
2.
Zurück zum Zitat Vosniadou, S.: How children learn. International Academy of Education and the International Bureau of Education (UNESCO) (2001) Vosniadou, S.: How children learn. International Academy of Education and the International Bureau of Education (UNESCO) (2001)
4.
Zurück zum Zitat Papanikolaou, K.: How authoring content for personalised learning may cultivate learning design skills? In: 14th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT2014), pp.94–98. IEEE Computer Society, Washington (2014) Papanikolaou, K.: How authoring content for personalised learning may cultivate learning design skills? In: 14th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT2014), pp.94–98. IEEE Computer Society, Washington (2014)
5.
Zurück zum Zitat Mishra, P., Koehler, M.J.: Technological pedagogical content knowledge: a new framework for teacher knowledge. Teachers Coll. Rec. 108, 1017–1054 (2006)CrossRef Mishra, P., Koehler, M.J.: Technological pedagogical content knowledge: a new framework for teacher knowledge. Teachers Coll. Rec. 108, 1017–1054 (2006)CrossRef
6.
Zurück zum Zitat Schmidt, D.A., Baran, E., Thompson, A.D., Mishra, P., Koehler, M.J., Shin, T.S.: Technological pedagogical content knowledge (TPACK): the development and validation of an assessment instrument for preservice teachers. Res. Technol. Educ. 42, 123–149 (2009)CrossRef Schmidt, D.A., Baran, E., Thompson, A.D., Mishra, P., Koehler, M.J., Shin, T.S.: Technological pedagogical content knowledge (TPACK): the development and validation of an assessment instrument for preservice teachers. Res. Technol. Educ. 42, 123–149 (2009)CrossRef
Metadaten
Titel
Designing and Evaluating Personalised Courses with LAMS: The Designer Perspective
verfasst von
Eva Papazoi
Kyparisia Papanikolaou
Evangelia Gouli
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-24258-3_73