Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.06.2009 | Ausgabe 2-3/2009

Computer Supported Cooperative Work (CSCW) 2-3/2009

Designing Technology as an Embedded Resource for Troubleshooting

Zeitschrift:
Computer Supported Cooperative Work (CSCW) > Ausgabe 2-3/2009
Autoren:
Stefania Castellani, Antonietta Grasso, Jacki O’Neill, Frederic Roulland

Abstract

In this paper we describe a number of technologies which we designed to provide support for customers troubleshooting problems with their office devices. The technologies aim to support both self-conducted and expert-supported troubleshooting and to provide a seamless route from one type of support to another. The designs are grounded in the findings of an ethnographic study of a troubleshooting call centre for office devices. We examine the properties of different assemblies of people, resources, technologies and spaces to inspire design for the different troubleshooting situations. Through our fieldwork and our technology envisionments we uncovered a number of dislocations between various aspects of the troubleshooting assemblies: (1) a physical dislocation between the site of the problem and the site of problem resolution; (2) a conceptual dislocation between the users’ knowledge and the troubleshooting resources and (3) a logical dislocation between the support resources and the status of the ailing device itself. The technologies that we propose attempt to address these dislocations by embedding the troubleshooting resources in the device itself, thus harmonizing the various elements and capturing, where possible, the haecceities—the ‘just thisness’—of each particular troubleshooting situation.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2-3/2009

Computer Supported Cooperative Work (CSCW) 2-3/2009 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise