Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

18.05.2017 | Original Paper | Ausgabe 1/2019

Journal of Business Ethics 1/2019

Deterring Unethical Behavior in Online Labor Markets

Zeitschrift:
Journal of Business Ethics > Ausgabe 1/2019
Autoren:
William D. Brink, Tim V. Eaton, Jonathan H. Grenier, Andrew Reffett

Abstract

This study examines how codes of conduct, monitoring, and penalties for dishonest reporting affect reporting honesty in an online labor market setting. Prior research supports the efficacy of codes of conduct in promoting ethical behavior in a variety of contexts. However, the effects of such codes and other methods have not been examined in online labor markets, an increasingly utilized resource that differs from previously examined settings in several key regards (e.g., transient workforce, lack of an established culture). Leveraging social norm activation theory, we predict and find experimental evidence that while codes of conduct and monitoring without economic penalties are ineffective in online settings, monitoring with economic penalties activates social norms for honesty and promotes honest reporting in an online setting. Further, we find that imposing penalties most effectively promotes honest reporting in workers who rate high in Machiavellianism, a trait that is highly correlated with dishonest reporting. In fact, while in the absence of penalties we observe significantly more dishonest reporting from workers who rate high versus low in Machiavellianism, this difference is eliminated in the presence of penalties. Implications of these findings for companies, researchers, online labor market administrators, and educators are discussed.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2019

Journal of Business Ethics 1/2019 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise