Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

12.04.2016 | Ausgabe 4/2016

Journal of Science Teacher Education 4/2016

Developing Coherent Conceptual Storylines: Two Elementary Challenges

Zeitschrift:
Journal of Science Teacher Education > Ausgabe 4/2016
Autoren:
Deborah Hanuscin, Kelsey Lipsitz, Dante Cisterna-Alburquerque, Kathryn A. Arnone, Delinda van Garderen, Zandra de Araujo, Eun Ju Lee
Wichtige Hinweise
An earlier version of this paper was presented at the 2016 annual meeting of the Association for Science Teacher Education, Reno, NV.
Any opinions, findings, and conclusions or recommendations expressed in this material are those of the author(s) and do not necessarily reflect the views of the National Science Foundation.

Abstract

The ‘conceptual storyline’ of a lesson refers to the flow and sequencing of learning activities such that science concepts align and progress in ways that are instructionally meaningful to student learning of the concepts. Research demonstrates that when teachers apply lesson design strategies to create a coherent science content storyline, student learning is positively impacted (Roth et al., 2011). Because the conceptual storyline is often implicit within a lesson, and teachers often have difficulty articulating this aspect of lesson design (Lo et al., 2014), our professional development program engages elementary teachers in analyzing and developing graphic representations of a lesson’s conceptual storyline to make that element explicit. In this exploratory study, we present typologies that represent two primary challenges teachers faced in developing coherent conceptual storylines in their lesson design, and examine the extent to which professional development enhanced their capacity to develop a coherent conceptual storyline.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2016

Journal of Science Teacher Education 4/2016 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise