Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

Differentiation in Online Retailing from a Consumer’s Perspective – A Repertory Grid Approach

verfasst von : Julian Kellner, Dipl.-Kfm., Gerhard Wagner, Dipl.-Kfm., Assoc. Prof. Dr. Stephan Zielke, Prof. Dr. Waldemar Toporowski

Erschienen in: European Retail Research

Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Due to the highly competitive nature of the online retail environment, differentiation strategies are import for online retailers to gain competitive advantages and achieve a unique positioning on the market. However, little is known about perceptual dimensions used by consumers to make a distinction between online retailers. The present study addresses this research gap by using a repertory grid approach to identify points of difference between online retailers from a consumer’s perspective. The results have important implications for positioning strategies of online retailers and research on online store formats.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Differentiation in Online Retailing from a Consumer’s Perspective – A Repertory Grid Approach
verfasst von
Julian Kellner, Dipl.-Kfm.
Gerhard Wagner, Dipl.-Kfm.
Assoc. Prof. Dr. Stephan Zielke
Prof. Dr. Waldemar Toporowski
Copyright-Jahr
2014
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-05313-0_3