Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

13.04.2020 | Ausgabe 4/2020

Journal of Computers in Education 4/2020

Direct or indirect effects from “perceived characteristic of innovation” to “intention to pay”: mediation of continuance intention to use e-learning

Zeitschrift:
Journal of Computers in Education > Ausgabe 4/2020
Autoren:
Chi-Cheng Chang, Chaoyun Liang, Yi-Chun Chiu
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The study aimed to explore the influences of perceived characteristics of innovation (PCI) on the intention to pay and continuance intention to use an e-learning website, and the mediated effect of continuance intention to use on the relationships between PCI and intention to pay. Participants in the present study included 670 adult learners from an e-learning website. A questionnaire and Structural Equation Modeling (SEM) were employed to gather and analyze the data, respectively. The study derived four potential factors and provided a research model based on the theories of PCI and characteristics of e-learning. The research results revealed that compatibility and e-learning self-efficacy positively affected adults’ intention to pay and continuance intention to use the e-learning website. Continuance intention to use positively influenced intention to pay. Continuance intention to use mediated the relationship between compatibility and intention to pay. Similarly, Continuance intention to use mediated the relationship between e-learning self-efficacy and intention to pay. This paper concludes by noting the contributions and implications for theory and practice.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2020

Journal of Computers in Education 4/2020 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise