Skip to main content

2014 | OriginalPaper | Buchkapitel

Discovering Community Preference Influence Network by Social Network Opinion Posts Mining

verfasst von : Tamanna S. Mumu, Christie I. Ezeife

Erschienen in: Data Warehousing and Knowledge Discovery

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The popularity of posts, topics, and opinions on social media websites and the influence ability of users can be discovered by analyzing the responses of users (e.g., likes/dislikes, comments, ratings). Existing web opinion mining systems such as OpinionMiner is based on opinion text similarity scoring of users’ review texts and product ratings to generate database table of features, functions and opinions mined through classification to identify arriving opinions as positive or negative on user-service networks or interest networks (e.g., Amazon.com). These systems are not directly applicable to user-user networks or friendship networks (e.g., Facebook.com) since they do not consider multiple posts on multiple products, users’ relationships (such as influence), and diverse posts and comments. This paper proposes a new influence network (IN) generation algorithm (Opinion Based IN:OBIN) through opinion mining of friendship networks. OBIN mines opinions using extended OpinionMiner that considers multiple posts and relationships (influences) between users. Approach used includes frequent pattern mining algorithm for determining community (positive or negative) preferences for a given product as input to standard influence maximization algorithms like CELF for target marketing.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Discovering Community Preference Influence Network by Social Network Opinion Posts Mining
verfasst von
Tamanna S. Mumu
Christie I. Ezeife
Copyright-Jahr
2014
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-10160-6_13