Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

03.05.2018 | Original Research | Ausgabe 4/2019

Review of Quantitative Finance and Accounting 4/2019

Distance, transportation and the underpricing of IPOs

Zeitschrift:
Review of Quantitative Finance and Accounting > Ausgabe 4/2019
Autoren:
Zhangkai Huang, Jinyu Liu, Guangrong Ma

Abstract

This paper examines the influence of the firm’s location on IPO underpricing using data from the Chinese stock market. We find that geographical proximity to major metropolitan areas reduces the magnitude of IPO underpricing: the distance between the firm and the major metropolitan areas is positively related to the market-adjusted first-day return of the IPO firm. Information opacity further magnifies the geographical effects. Furthermore, we find that China’s recent development of the national bullet train system mitigates the influence of geographical location on IPO underpricing. We apply an instrumental variable approach and a placebo test to address robustness issues.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2019

Review of Quantitative Finance and Accounting 4/2019 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise