Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Do Satisfaction Claims Affect Consumers’ Responses in Servicescapes?

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This exploratory study examines the effect of advertised customer satisfaction claims on consumers– perceived veracity and purchase intention in the context of a service physical environment (servicescape). The results suggest that consumers exposed to signs that provide personal endorsements (advertised customer satisfaction claims) show a significantly higher perceived veracity and a significantly higher willingness to buy when compared to signs that provide non-personal company endorsements (no satisfaction claim). The results also suggest that perceived veracity mediates the effect of signs and willingness to buy.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Do Satisfaction Claims Affect Consumers’ Responses in Servicescapes?
verfasst von
Myra Pérez
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11927-4_96