Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

28.08.2018 | Empirical article

Does haste always make waste? Service quantity, service quality, and incentives in speed-intensive service firms

Zeitschrift:
Service Business
Autoren:
Chanho Song, Sungha Jang, Jennifer Wiggins, Edward Nowlin

Abstract

Research demonstrates a tradeoff between service quantity and service quality that creates a tension for firms who wish to incentivize both aspects of service performance. We propose a category of speed-intensive services in which prompt responsiveness is the primary driver of service quality. In these firms, service quantity and quality should exhibit a positive interrelationship. Daily data on service quantity and quality performance were collected for 24 months, for a total of 1414 observations, from a telephone directory service firm, an affiliate of major telecommunication firm in an Asian country. We use a generalized method of moments (GMM) estimation to test their interrelationship and the effect of financial incentives on service performance. Contrary to the typical tradeoff effect, the results reveal that service quantity positively affects service quality performance and vice versa. In addition, we surprisingly find that incentives have no effect on service quantity performance and decrease service quality performance, and that overall performance declines with employee experience. This suggests that these firms do not face a tradeoff between service quantity and quality, but may face a long-term tradeoff between customer satisfaction and employee satisfaction.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Entwicklung einer Supply-Strategie bei der Atotech Deutschland GmbH am Standort Feucht

Die Fallstudie zur Entwicklung der Supply-Strategie bei Atotech Deutschland GmbH beschreibt den klassischen Weg der Strategieentwicklung von der 15M-Reifegradanalyse über die Formulierung und Implementierung der Supply-Rahmenstrategie. Im Mittelpunkt der Betrachtung steht die Ableitung und Umsetzung der strategischen Stoßrichtungen sowie die Vorstellung der Fortschreibung dieser Strategie. Lesen Sie in diesem Whitepaper, wie die Supply-Strategie dynamisch an die veränderten strategischen Anforderungen des Unternehmens angepasst wurde. Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise