Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.01.2014 | ICONIP 2012 | Ausgabe 1/2014

Neural Computing and Applications 1/2014

Does social network always promote entrepreneurial intentions? An empirical study in China

Zeitschrift:
Neural Computing and Applications > Ausgabe 1/2014
Autoren:
Lu Xiao, Ming Fan

Abstract

In order to verify how social network affects entrepreneurial intentions, a theoretical model is developed between network, entrepreneurial desirability, entrepreneurial feasibility and entrepreneurial intentions. As for empirical studies, a structural equation model is developed and several hypotheses are tested based on Chinese College-graduate Village Officials’ samples. Results showed that three social network dimensions, which are network size, network heterogeneity and properties of top node, affect entrepreneurial intentions significantly. Specifically, entrepreneurial intention is negatively correlated with properties of top node and the size of the social network; significant positive correlation is found between heterogeneity of social network and entrepreneurial intentions. Besides, entrepreneurial desirability and entrepreneurial feasibility are two mediators between network heterogeneity and entrepreneurial intension. This paper has also found that social networks sometimes may become an obstacle for College-graduate Village Official to start a business. The theoretical and practical implications for policymaker of the study’s findings are also discussed.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2014

Neural Computing and Applications 1/2014 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise