Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

29.09.2016 | Ausgabe 3/2017

Social Indicators Research 3/2017

Does Tourism Consumption Behaviour Mirror Differences in Living Standards?

Zeitschrift:
Social Indicators Research > Ausgabe 3/2017
Autoren:
Cristina Bernini, Maria Francesca Cracolici, Cinzia Viroli

Abstract

Based on the theoretical foundation of well-being measurement, the study explores differences in living standards by analysing the distribution of tourism expenditure. A mixture of regression models is used to explore the heterogeneity in tourism consumption by identifying groups of families with similar tourism consumption behaviour as a function of certain socio-demographic and economic factors. The empirical analysis, performed on Italian expenditure data, suggests that there are three different patterns of consumption behaviour conditional to the socio-demographic and economic covariates in the tourism market and that differences in tourism consumption between groups of households mirror inequalities in living standards.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2017

Social Indicators Research 3/2017 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise