Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Does Your Online Advertising Work for Every Consumer? Measuring Age-Related Advertising Effectiveness in an Internet Company

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

With the emergence of the internet and its growing importance as an advertising medium, online advertising effectiveness became a topic in academic research (Ha 2008, Jianan et al. 2005). A June 2008 worldwide McKinsey digital-advertising survey shows that 91 percent out of 340 companies are advertising online. Yet 80 percent of the companies allocate media budgets by simply making subjective judgments and have none or only inappropriate methods in place to track advertising effectiveness (Bughin et al. 2009). Accordingly, the need for accountability in praxis increased significantly. The current method of tracking online advertising effects in the marketplace is by using direct tracking techniques via cookies (Lavin 2006). However via direct tracking it is not possible to measure all advertising effects because 30 percent of internet users reject or delete cookies needed for tracking (Lipsman 2007).

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Does Your Online Advertising Work for Every Consumer? Measuring Age-Related Advertising Effectiveness in an Internet Company
verfasst von
Johannes Grassmann
Malte Brettel
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-11797-3_84