Skip to main content
main-content

25.08.2017 | Drivetrain | News | Onlineartikel

GKN Combines Twinster Technology with Two-Speed Powershift Transmission

Autor:
Christiane Köllner

GKN has developed its Twinster technology further. The eAxle in the new eTwinsterX system has been equipped with a two-speed powershift transmission. 

GKN has developed a new drive system called eTwinsterX. GKN’s new design offers an optional all-electric drive in addition to the hybrid drive. The simple integration of the E-axis is intended to enable low-cost hybridisation without major modifications to the main drive, explains GKN. The eTwinsterX can be used in front-wheel, rear-wheel or all-wheel drive vehicles. GKN will also showcase this design at the IAA in Frankfurt, Germany.

Two-speed powershift transmission

GKN’s new eTwinsterX combines conventional Twinster technology with a two-speed powershift transmission, creating a drive unit that supports the current trend towards smaller electric motors that can rev faster, offer greater power density, as well as advantages in terms of efficiency and weight. According to GKN, precise control of the Twinster clutches limits the transmission load so that all the components could be designed for nominal torque, thereby saving weight and costs. 

VP of Advanced Engineering at GKN, Theo Gassmann, says when commenting on the new system: "GKN’s eTwinsterX has the potential to be the universal eDrive of the future. Furthermore, its modular design allows a wide variety of combinations of individual functions. The two functional blocks of the two-speed transmission, as well as the Twinster system, can also be used separately. Each individual element can itself revolutionise the development of a customised drive for hybrid or battery-electric vehicles, but both systems together produce the all-round talent called eTwinsterX."

Die Hintergründe zu diesem Inhalt

01.09.2015 | Development | Ausgabe 9/2015

Efficient Driveline Differentiation by a Modular Axle Concept

01.12.2012 | Cover Story | Ausgabe 12/2012

Increased Efficiency — Adaptive All-Wheel Drive

Das könnte Sie auch interessieren

Premium Partner

BorgWarnerdSpaceFEVWatlowHBMAnsysValeo Logo

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Zur B2B-Firmensuche

Whitepaper

- ANZEIGE -

HyperForm® bietet leichte und kosteneffiziente Stähle für die gesamte Fahrzeugstruktur

Höhere Umformbarkeit verbessert Gewicht, Kosten und Leistung
Dank großer Anstrengungen und neuer Technologien zur Senkung der Abgasemissionen gelingt es den Automobilherstellern derzeit, die aktuellen internationalen Auflagen zu erfüllen. Als Schlüsseltechnologie auf Materialseite spielt der Fahrzeugleichtbau eine große Rolle. Hier verlagert sich der Fokus von der bloßen CO₂-Reduzierung hin zu einer zusätzlichen Verringerung der zugehörigen Kosten.
Jetzt gratis downloaden!

Sonderveröffentlichung

- ANZEIGE -

AVL BENCHMARK VON SERIENBATTERIEN

AVL bietet als unabhängiger Engineering Dienstleister einfach zugängliches Expertenwissen zu Batterieentwicklungen weltweit an.  Das AVL Benchmarking Programm liefert damit vergleichendes Wissen über den neuesten Stand der Technik und Entwicklungsmethodik bei leistbarem Budgetumfang.
Jetzt mehr erfahren!