Skip to main content
main-content

E-Commerce

Aus der Redaktion

11.01.2017 | E-Commerce | Im Fokus | Onlineartikel

Produktbewertungen als interaktives Tool für Webshops

Für 41 Prozent der deutschen Online-Shopper spielen Produktbewertungen eine große Rolle, so eine Studie. Mit interaktiven Tools können Webshops dies gezielt fördern.  

09.01.2017 | Handel | Im Fokus | Onlineartikel

Wie der Handel den digitalen Wandel meistern kann

Die digitale Transformation schreitet voran und der stationäre Handel gerät immer stärker unter Druck. Aktuelle Studien zeigen, wo die Herausforderungen und Chancen für Handelsunternehmen liegen. 

27.12.2016 | E-Commerce | Im Fokus | Onlineartikel

Mobile Shopping auf dem Vormarsch

Das Smartphone wird immer mehr zum Shopping-Tool Nummer eins. Für den Handel bietet diese Entwicklung viele Potenziale, wenn die Kanäle vernetzt und die Angebote an die Nutzerbedürfnisse angepasst werden.

weitere Artikel

Zeitschriftenartikel

01.12.2017 | Research | Ausgabe 1/2017 Open Access

A framework for identifying the linkability between Web servers for enhanced internet computing and E-commerce

Existing Web session tracking techniques mainly work on huge web server log files, which limit their dynamicity and capability. We present a collaborative method for session tracking to identify direct and indirect web server interactions. The …

17.01.2017 | Fachbeitrag

Optimierung der Onsite-Suche am Beispiel von otto.de

Die Qualität der Produktsuchergebnisse ist aus Unternehmenssicht ein wesentlicher Einflussfaktor auf die Umsatz- und Ergebnisströme. Ziel dieses Beitrags ist die Darstellung einer Methodik, mit der den Herausforderungen der Messung und Steigerung …

17.01.2017 | Regular Paper Open Access

The Train Benchmark: cross-technology performance evaluation of continuous model queries

In model-driven development of safety-critical systems (like automotive, avionics or railways), well-formedness of models is repeatedly validated in order to detect design flaws as early as possible. In many industrial tools, validation rules are …

14.01.2017 | Original Empirical Research

The relationship between consumer shopping stress and purchase abandonment in task-oriented and recreation-oriented consumers

Shopping is sometimes a source of stress, leading to avoidance coping behavior by consumers. Prior research suggests that store-induced stress makes shopping an adverse experience and thus negatively affects consumers’ purchase likelihood. We …

weitere Zeitschriftenartikel

Buchkapitel

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

High Frequency Trading: Market Structure Matters

Although both media and the public seem to discuss the perceived dangers and threats of electronic trading only since the US flash crash in 2010, in reality, the shift towards electronic trading has been a long-lasting evolution. Often, the …

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Collaborative Assessments in On-Line Classrooms

With massive open on-line courses (MOOCs) gaining momentum, it is now common for thousands of students to enrol in a course, making manual assessments by teachers simply unfeasible. Peer assessments is one way to go when auto-scoring approaches …

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Gamification Design Framework to Support Multi-Agent Systems Theory Classes

Nowadays, gamification, or the use of game elements in serious activities, is applied to enhance engagement and to improve user’s outcomes. On another note, the teaching of core concepts about Multi-Agent Systems (MAS) - such as distribution …

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Transparency and Simplicity Support Investment in Hong Kong

The international tax system in Hong Kong is simple and straightforward – Hong Kong has a territorial taxation system under which business profits sourced in Hong Kong are taxable and business profits sourced outside Hong Kong are non-taxable.

weitere Buchkapitel

Zeitschriften

Bücher

Veranstaltungen

02.03.2017 - 02.03.2017 | Vertriebsmanagement | München | Veranstaltung

Sales Marketing Messe 2017

Unter dem Motto: „Kunden finden, Kunden binden –  Impulse für den Vertrieb“ treffen sich Marketing- und Vertriebsleiter aus Konzernen und mittelständischen Unternehmen.

16.02.2017 - 21.02.2017 | E-Commerce | Veranstaltung

3. Big Data Marketing Day

Auf dem Big Data Marketing Day referieren führende Experten über Produktinnovationen und praxistaugliche Lösungen für zeitgemäßes Marketing.

Premium Partner

GI Logo

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Zur B2B-Firmensuche
Bildnachweise