Skip to main content

2022 | OriginalPaper | Buchkapitel

Economic Effect Evaluation of Tourism Enterprises′ Wechat Marketing Based on Fuzzy Algorithm

verfasst von : Limin Yan

Erschienen in: Innovative Computing

Verlag: Springer Nature Singapore

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Wechat is a new carrier of marketing in the Internet era, and more and more enterprises try wechat marketing. From the perspective of consumer behavior, this paper constructs the evaluation index system of wechat marketing effect of tourism companies according to ASAS model, and then uses Delphi method to solicit experts’ opinions on each index, and uses fuzzy comprehensive evaluation method to evaluate the pseudo economic effect of wechat marketing of tourism companies, Put forward the corresponding wechat marketing strategy optimization suggestions.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Huang L (2015) Discussion on wechat marketing strategy of tourism enterprises—taking travel agencies as an example. Modern Commerce 31:27–28 Huang L (2015) Discussion on wechat marketing strategy of tourism enterprises—taking travel agencies as an example. Modern Commerce 31:27–28
2.
Zurück zum Zitat Cai Y, Zhao C (2016) Shijiazhuang tourism wechat marketing development research. Hebei Enterprises 2:68–69 Cai Y, Zhao C (2016) Shijiazhuang tourism wechat marketing development research. Hebei Enterprises 2:68–69
3.
Zurück zum Zitat Zhang C (2017) Research on the purchase intention of wechat consumers based on ASAA model. Xi’an University of Electronic Science and Technology Zhang C (2017) Research on the purchase intention of wechat consumers based on ASAA model. Xi’an University of Electronic Science and Technology
Metadaten
Titel
Economic Effect Evaluation of Tourism Enterprises′ Wechat Marketing Based on Fuzzy Algorithm
verfasst von
Limin Yan
Copyright-Jahr
2022
Verlag
Springer Nature Singapore
DOI
https://doi.org/10.1007/978-981-16-4258-6_199