Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

Effective Interactive Websites: Examining the Moderating Role of Involvement

verfasst von : Polyxeni (Jenny) Palla, Rodoula H. Tsiotsou, Yorgos C. Zotos

Erschienen in: Looking Forward, Looking Back: Drawing on the Past to Shape the Future of Marketing

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Consumers’ responses toward an interactive website are moderated by a number of factors. The present study examines whether different levels of product involvement moderate the website interactivity effectiveness in terms of attitude formation and pre-purchase intention. Although numerous, previous studies in online environments have either been conducted in a single product sector (e.g. Sicilia, Ruiz and Munuera 2005), or when employing several product categories they did not consider the potential moderating effects of product involvement on the interactivity–attitude formation and pre-purchase intention (Coyle and Thorson 2001; Bezjian-Avery, Calder, and Iacobucci 1998).

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Effective Interactive Websites: Examining the Moderating Role of Involvement
verfasst von
Polyxeni (Jenny) Palla
Rodoula H. Tsiotsou
Yorgos C. Zotos
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-24184-5_89