Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Effective Strategies for Ethnic Segmentation and Marketing

verfasst von : Geng Cui, Pravat Choudhury

Erschienen in: Proceedings of the 1998 Multicultural Marketing Conference

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Many marketers have attempted to garner the market potential among ethnic minorities in the US, who have experienced tremendous growth in population and purchasing power. While more marketers are using ethnic segmentation and targeted marketing to reach these consumers, some have grown increasingly concerned with the impact of differentiated marketing on organizational efficiency and marketing performance. This research examines the costs and benefits associated with ethnic segmentation and marketing mix differentiation, and discusses managerial implications for improving marketing performance.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Effective Strategies for Ethnic Segmentation and Marketing
verfasst von
Geng Cui
Pravat Choudhury
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-17383-2_69