Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

12.09.2020 | Ausgabe 2/2021

Journal of Computers in Education 2/2021

Effects of an interest-driven creation approach on students’ mobile learning performance and creativity in learning science in a science museum

Zeitschrift:
Journal of Computers in Education > Ausgabe 2/2021
Autoren:
Lanqin Zheng, Renxue Liu, Xuan Zhang
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Creativity is a crucial skill for twenty-first century success. However, the examination-oriented educational system in China can stifle learners’ creativity. Therefore, nurturing students’ creativity has become a central concern in the field of education. To this end, this study designed four interest-driven creation activities for pupils in a science museum. The present study examined the effects of an interest-driven creation approach on mobile learning performance and creativity in learning science. In total, 52 pupils participated in this study for 2 months. Half of them were randomly assigned into the experimental group and half of them were in the control group. The students in the experimental group experienced the interest-driven creation approach, while the students in the control group learned through a conventional lecture approach. Both quantitative and qualitative research methods were used to collect and analyze data. The results indicated that the interest-driven creation approach significantly improved mobile learning performance and creativity. The findings added to our understanding of creativity and provide insight into how to nurture creativity through the design of learning activities.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2021

Journal of Computers in Education 2/2021 Zur Ausgabe

Premium Partner