Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

50. Emission Analysis of a Commercial Aircraft for Different Ranges

verfasst von : Hakan Aydın, Onder Turan, T. Hikmet Karakoc, Adnan Midilli

Erschienen in: Causes, Impacts and Solutions to Global Warming

Verlag: Springer New York

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

In this chapter the lower take off cycle and total flight fuel consumptions and emissions of B737-400 commercial aircraft for selected routes are being calculated and evaluated for specified flight parameters. For case studies Eskisehir–Istanbul, Trabzon–Istanbul, and Ankara–London flights are selected as short-, medium-, and long-range flights with having 350, 980, and 3,270 km flight distances. The primary emissions released to environment are CO2, CH4, N2O, NOx, CO, and SO2. During Ankara–London flight with aircraft maximum takeoff weight operation (68,040 kg), B737-400 consumes 12,660 kg fuel and as a result 40,000 kg of CO2, 1.296 kg of CH4, 1.62 kg of N2O, 116.7 kg of NOx, 211.5 kg of CO, and 12.66 kg of SO2 are emitted into environment.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Kristin R, Niels K, Steve S, and Karen T (2000) Aircraft emissions. Energy Sector: 93–102 Kristin R, Niels K, Steve S, and Karen T (2000) Aircraft emissions. Energy Sector: 93–102
3.
Zurück zum Zitat BOEING 737-400 (1988) Operation Manual Enroute Climb 280/.74 ISA, Integrated Range Mach 0.78 Cruise and 0.74 M/250 KIAS Descent performances Tables BOEING 737-400 (1988) Operation Manual Enroute Climb 280/.74 ISA, Integrated Range Mach 0.78 Cruise and 0.74 M/250 KIAS Descent performances Tables
4.
Zurück zum Zitat Aydin H (2012) Development of exergetic sustainability indicators of commercial aircraft. Ph.D. Thesis, Natural and Applied Science, Anadolu University, Eskisehir, Turkey Aydin H (2012) Development of exergetic sustainability indicators of commercial aircraft. Ph.D. Thesis, Natural and Applied Science, Anadolu University, Eskisehir, Turkey
5.
Zurück zum Zitat IPCC (1999) Aviation and the Global Atmosphere. Cambridge University Press, Cambridge IPCC (1999) Aviation and the Global Atmosphere. Cambridge University Press, Cambridge
6.
Zurück zum Zitat Bruno M, Kenneth M, John-Paul C (2008) Constraints in aviation infrastructure and surface aircraft emissions. Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, MA, Retrieved 2008-01-02 Bruno M, Kenneth M, John-Paul C (2008) Constraints in aviation infrastructure and surface aircraft emissions. Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, MA, Retrieved 2008-01-02
7.
Zurück zum Zitat EU (2006) Climate change: commission proposes bringing air transport into EU, IP/06/1862 EU (2006) Climate change: commission proposes bringing air transport into EU, IP/06/1862
8.
Zurück zum Zitat US GAO (2009) Aviation and climate change: aircraft emissions expected to grow, but technological and operational improvements and government policies can help control emissions, GAO-09-554 US GAO (2009) Aviation and climate change: aircraft emissions expected to grow, but technological and operational improvements and government policies can help control emissions, GAO-09-554
Metadaten
Titel
Emission Analysis of a Commercial Aircraft for Different Ranges
verfasst von
Hakan Aydın
Onder Turan
T. Hikmet Karakoc
Adnan Midilli
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer New York
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-4614-7588-0_50