Skip to main content
Top

2021 | OriginalPaper | Chapter

10. A New Decision-Making Process—A Circulating-Type Communications Model

Author : Akira Shimizu

Published in: New Consumer Behavior Theories from Japan

Publisher: Springer Singapore

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

We can summarize the relationships between consumer behavior and marketing strategy in the history of research into two broad areas: research into segmentation and research into the consumer decision-making process. Segmentation is important in a marketing strategy as the pre-stage when determining the targets and thinking about positioning.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
A New Decision-Making Process—A Circulating-Type Communications Model
Author
Akira Shimizu
Copyright Year
2021
Publisher
Springer Singapore
DOI
https://doi.org/10.1007/978-981-16-1127-8_10