Skip to main content
main-content

After-Sales Management

Aus der Redaktion

05-06-2019 | B-to-B-Marketing | Im Fokus | Article

Verschenkte Chancen auf Messen

Aussteller auf Messen und Konferenzen nutzen dort geknüpfte Kontakte nicht wirklich gewinnbringend. Wie eine Studie zeigt, vernichten vor allem allzu forsch auftretende Verkäufer und unspezifische Verkaufsargumente Geschäftschancen in Millionenhöhe.

29-01-2019 | Vertriebsmanagement | Kommentar | Article

Wann Service wirklich Service ist

Customer Experience Management, Customer Journey, Kundenzentrierung – Schlagworte im Vertrieb, die Unternehmen gerne bemühen, um kunden- und serviceorientiert zu sein. Manchen gelingt das gut, etwa Premiumanbietern im Automobilsektor. Doch wie weit ist der Vertrieb wirklich? Ein Blick in die Praxis.

21-08-2018 | After-Sales Management | Im Fokus | Article

Mit digitalem Service Kunden begeistern

Maschinen- und Anlagenbauer, die die Bedeutung der digitalen Transformation im Service frühzeitig erkannt haben, können ihr Servicegeschäft fit für das digitale Zeitalter machen und Kunden mit digitalen Services begeistern. Davon ist Serviceexperte und Gastautor Matthias Mahnel überzeugt.

weitere Artikel

Related topics

Superior

Related

Zeitschriftenartikel

01-12-2019 | Theoretical article | Issue 1/2019 Open Access

The quality management ecosystem for predictive maintenance in the Industry 4.0 era

The Industry 4.0 era requires new quality management systems due to the ever increasing complexity of the global business environment and the advent of advanced digital technologies. This study presents new ideas for predictive quality management …

07-01-2019 | Original Article

Analysis of coordination mechanism of supply chain management information system from the perspective of block chain

Block chain technology can save a lot of intermediary cost by means of decentralized distributed structure, and can solve the problem of data tracking and information security by means of unauthorized timestamp. The security trust mechanism can …

14-12-2018 | Original Article

Design of prototype system for multi-agent supply chain information sharing benefit distribution management

As the international market environment changes more and more fierce, the potential for enterprises to improve their ability to adapt to market changes and improve their competitiveness will become smaller and smaller, and the difficulty will …

28-07-2016 | Original Research Paper | Issue 2/2016

Old-age provision: past, present, future

This is a summary of the main topics and findings from the Swiss Risk and Insurance Forum 2015. That event gathered experts from academia, insurance industry, regulatory bodies, and consulting companies to discuss the past and current developments …

weitere Zeitschriftenartikel

Buchkapitel

2020 | OriginalPaper | Chapter

Digitaler Zwilling für die Realisierung Utility 4.0

Die digitale Transformation bei der Realisierung von Utility 4.0 führt offensichtlich zu neuen Geschäftsmodellen. Neue Technologien werden eingesetzt, um die reale und digitale Welt miteinander zu verknüpfen. Digitale Trends treiben eine neue …

2019 | OriginalPaper | Chapter

Vertriebsinformationssysteme (VIS)

Die Vertriebsinformationssysteme bilden das Fundament des Entscheidungsprozesses im Vertrieb. Sie liefern Vertriebscontroller und Management die Unterstützung, um die notwendigen Entscheidungen kurzfristig und effizient treffen zu können. Was …

2019 | OriginalPaper | Chapter

The Analysis of the Occurrence of Faults in Passenger Cars as an Element of Improving the Management of the Production Process

The main goal of the article was to present the results of the fault analysis on the example of one model of a passenger car “X” during the two-year warranty period. The partial goal was to present the possibilities of using data generated in the …

2019 | OriginalPaper | Chapter

B2B Digital Business Models

Business models not only are highly relevant in the B2C area, but also in the B2B sector (Timmers in Electron Mark 8(2):3–8, 1998, Timmers in Electronic commerce—strategies and models for business-to-business trading. Chichester, 1999). The main …

weitere Buchkapitel

In eigener Sache

  • 15-10-2019 | In eigener Sache | Article

    ATZlive-Konferenz forciert Nachhaltigkeitscheck E-Mobilität

    Unter Nachhaltigkeitsgesichtspunkten steht die Wirksamkeit der Elektromobilität auf dem Prüfstand. Umso spannender werden die auf dem 2. Internationalen ATZ-Kongress Electrified Mobility und der 4. ATZ-Fachtagung Grid Integration of Electric Mobility am 12. und 13. November 2019 in Mannheim aufgezeigten Perspektiven und Weiterentwicklungen diskutiert.

Bücher

Image Credits