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Call Center

"Sie sprechen mit Chat GPT, wie kann ich Ihnen helfen?" Was noch vor kurzer Zeit wie Science-Fiction anmutete, ist bereits Realität. Eine telefonische Schnittstelle zu Chat GPT verleiht dem Chatbot von Open AI Stimme und Gehör. Was bedeutet das für den Kundenservice, etwa im Automobilbereich?

Kundenzentrierung ist in aller Munde. Doch was bedeutet sie im Vertrieb, für die Mitarbeiter, Führungskräfte und Kunden – aber vor allem: Wie erzielt der Vertrieb mehr Umsatz mit ihr? Auf dem German CRM Forum 2023 gab es einige Antworten.

Das Management von Kundendaten in Vertrieb und Marketing ist komplex. Unternehmen finden deshalb unterschiedliche Herangehensweisen im Umgang mit den Informationen. Vor allem beim Thema Datenanreicherung gibt es zwei Lager, so eine neue Studie.

Eine Zukunftstechnologie zu erkennen und sie auch einzusetzen, sind offenbar zwei Paar Schuh'. Denn die deutsche Wirtschaft zieht nicht in Zweifel, dass Künstliche Intelligenz ein richtungsweisender IT-Trend ist. Aber sie ist bei der praktischen Umsetzung unsicher.

Vertriebler im Außen- und Innendienst sowie Servicemitarbeiter in Unternehmen müssen täglich mit Kunden telefonieren. Dabei zählt die richtige Struktur und Ansprachetaktik, zum Beispiel bei der Kundenakquise. Mit diesen Checklisten geht es leichter.

Die Commerzbank will sich künftig noch stärker auf Mittelstands- und die Betreuung vermögender Privatkunden konzentrieren. Im Rahmen ihrer Strategie 2024 hat das Institut den Aufbau der Direktbank für mittelständische Unternehmen abgeschlossen und will diese nun für Neukunden öffnen.

Steigende Inflation und sinkende Kaufkraft der Verbraucher lassen die Umsätze von Onlinehändlern derzeit in den Keller rauschen. Die Erwartungshaltung der Kunden reicht dagegen von Same-Day-Delivery bis zur flexiblen Retoure. Dies stellt Onlineshop-Betreiber vor große Herausforderungen.

Viele Banken kommen beim Thema Customer Experience nicht richtig voran. Ihnen fehlt häufig die Baisis, digital und individuell mit ihren Kunden zu kommunizieren. Wie gelingt der Brückenschlag von Print zu digital schnell, effektiv und kosteneffizient?

Zeitschriftenartikel

01-12-2023 | Case Report

Enhancing decision-making support by mining social media data with social network analysis

This paper explores the use of social network analysis (SNA) on airlines’ online social networks (OSNs) to extract valuable information for decision support, by analyzing interactions and discursive exchanges between users. The research is focused …

Open Access 12-05-2023 | Research Paper

Disentangling Human-AI Hybrids

Artificial intelligence (AI) offers great potential in organizations. The path to achieving this potential will involve human-AI interworking, as has been confirmed by numerous studies. However, it remains to be explored which direction this …

Open Access 10-05-2023 | Hauptbeiträge - Thementeil

Sustaining psychological contracts during organizational change

Organizational change is expected to undermine the quality of psychological contracts. A large amount of research has shown that change has detrimental effects on employment relationships, especially when major restructuring and the downsizing of …

01-05-2023 | Research Article

Multi-objective optimization of mechanical ventilation with the aid of purifiers in two scenarios: Regular operation and mitigating the spread of respiratory infectious diseases

COVID-19 and its impact on society have raised concerns about scaling up mechanical ventilation (MV) systems and the energy consequences. This paper attempted to combine MV and portable air cleaners (PACs) to achieve acceptable indoor air quality …

Buchkapitel

2023 | OriginalPaper | Chapter

A Simulation-Based Variable Neighborhood Search Approach for Optimizing Cross-Training Policies

We study cross-training policies in a single multi-skill, multi-server repair facility with an inventory of ready-to-use spare parts. The repair facility has an inventory facility for different spare parts. If available, the failed spare parts are …

2023 | OriginalPaper | Chapter

Service Supply Chains

While there are some fundamental differences with physical supply chains, service supply chains also suffer from lack of transparency and agility. In the absence of a physical product, the focus is on better management of capacity. While product …

2023 | OriginalPaper | Chapter

How recommender systems can transform airline offer construction and retailing

Recommender systems have already been introduced in several industries such as retailing and entertainment, with great success. However, their application in the airline industry remains in its infancy. We discuss why this has been the case and …

2023 | OriginalPaper | Chapter

Unveiling Hidden Opportunities

In this chapter, we see through the peanut butter and social media cases how users’ behavior is driven by their physiological makeup and deep needs. We study the mechanisms involved in extreme innovations in health tech and propose a way to unveil …

In eigener Sache