Skip to main content
Top

2015 | OriginalPaper | Chapter

Children’s Self-Perceptions of their Participation in Retail Store Patronage Decisions

Authors : Alvin C. Burns, Mary Carolyn Harrison

Published in: Proceedings of the 1982 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference

Publisher: Springer International Publishing

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

The authors note the relative absence of studies of children’s perceptions of their participation in retail store decisions. A sample of 121 fifth, sixth, seventh, and eighth-graders tested across four stages of three product decision areas revealed sex-, age-, product-, and subdecision-specific findings implying the operation of complex variables in the child consumer socialization process.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Children’s Self-Perceptions of their Participation in Retail Store Patronage Decisions
Authors
Alvin C. Burns
Mary Carolyn Harrison
Copyright Year
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-16946-0_16