Skip to main content
Top

2015 | OriginalPaper | Chapter

Consumer’S Satisfaction/Dissatisfaction with a Membership-Based Service Organization

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

This study examines consumer’s satisfaction/dissatisfaction with a membership-based service organization, It found that initial motivations in getting a membership is significantly related to satisfaction. Also, it found a correlation between satisfaction and a display of certain behavior as a member such as carrying a membership bumper sticker on his car.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadata
Title
Consumer’S Satisfaction/Dissatisfaction with a Membership-Based Service Organization
Authors
Ken Kono
Michael D. Bernacchi
Copyright Year
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-16946-0_73