Skip to main content
Top

2020 | OriginalPaper | Chapter

Cross-Selling überwindet Distanz

Authors : Christian Belz, You-Cheong Lee

Published in: Führung von Vertriebsorganisationen

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Cross-Selling bringt die gesamte Leistungsfähigkeit des Unternehmens zu attraktiven Kunden. Dazu gilt es, Grenzen im eigenen Unternehmen und auch bei Kunden zu überwinden. Das Potenzial für Wachstum ist besonders bei komplexeren und größeren Anbietern enorm.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Footnotes
1
Der Cross-Selling-Ansatz wurde danach nicht mehr weiter verfolgt. Dieses Beispiel soll lediglich eine Best-Practice-Umsetzung des Cross-Sellings veranschaulichen.
 
2
Dieses KAM-Programm bestand von 2014 bis 2015. Der Cross-Selling-Ansatz wurde danach nicht mehr weiter verfolgt. Dieses Beispiel soll lediglich eine Best-Practice-Umsetzung des Cross-Sellings veranschaulichen.
 
Literature
go back to reference Adamson, B., Dixon, M., & Toman, N. (2012). The end of solution sales. Harvard Business Review, 90, 61–68. Adamson, B., Dixon, M., & Toman, N. (2012). The end of solution sales. Harvard Business Review, 90, 61–68.
go back to reference Belz, C. (2013). Stark im vertrieb. Stuttgart: Schäffer-Poeschel. Belz, C. (2013). Stark im vertrieb. Stuttgart: Schäffer-Poeschel.
go back to reference Belz, C. (2015). Raus aus der engen Schublade bei Kunden. Sales Management Review, 5, 44–47. Belz, C. (2015). Raus aus der engen Schublade bei Kunden. Sales Management Review, 5, 44–47.
go back to reference Belz, C. (2016). Neue Formen der Zusammenarbeit mit Kunden in der Industrie: Wann lohnt sich eine intensive Zusammenarbeit mit Kunden? In C. Hoffmann, S. Lennerts, C. Schmitz & W. Stölzle (Hrsg.), Business Innovation: Das St. Galler Modell (S. 105–121). Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef Belz, C. (2016). Neue Formen der Zusammenarbeit mit Kunden in der Industrie: Wann lohnt sich eine intensive Zusammenarbeit mit Kunden? In C. Hoffmann, S. Lennerts, C. Schmitz & W. Stölzle (Hrsg.), Business Innovation: Das St. Galler Modell (S. 105–121). Wiesbaden: Springer Gabler.CrossRef
go back to reference Belz, C. (2017). Mit Sales Development den Verkauf professionalisieren. Sales Management Review, 1, 68–74. Belz, C. (2017). Mit Sales Development den Verkauf professionalisieren. Sales Management Review, 1, 68–74.
go back to reference Belz, C., & Reinhold, M. (2014). Ausschreibungen im Vertrieb gewinnen. Marke, 41(4), 8–13. Belz, C., & Reinhold, M. (2014). Ausschreibungen im Vertrieb gewinnen. Marke, 41(4), 8–13.
go back to reference Belz, C., & Schmitz, C. (2011). Verkaufskomplexität: Leistungsfähigkeit des Unternehmens in die Interaktion mit Kunden übertragen. In C. Homburg & J. Wieseke (Hrsg.), Handbuch Vertriebsmanagement (S. 179–206). Wiesbaden: Springer Gabler. Belz, C., & Schmitz, C. (2011). Verkaufskomplexität: Leistungsfähigkeit des Unternehmens in die Interaktion mit Kunden übertragen. In C. Homburg & J. Wieseke (Hrsg.), Handbuch Vertriebsmanagement (S. 179–206). Wiesbaden: Springer Gabler.
go back to reference Belz, C., Müllner, M., & Zupancic, D. (2015). Spitzenleistungen im Key Account Management (3. Aufl.). München: Vahlen. Belz, C., Müllner, M., & Zupancic, D. (2015). Spitzenleistungen im Key Account Management (3. Aufl.). München: Vahlen.
go back to reference Belz, C., Dannenberg, H., Redemann, M., & Weibel, M. (2016). Value selling. Stuttgart: Schäffer Poeschel. Belz, C., Dannenberg, H., Redemann, M., & Weibel, M. (2016). Value selling. Stuttgart: Schäffer Poeschel.
go back to reference Brent, A., & Dixon, M. (2015). The challenger sale: Kunden herausfordern und erfolgreich überzeugen. Wien/Frankfurt: Redline. Brent, A., & Dixon, M. (2015). The challenger sale: Kunden herausfordern und erfolgreich überzeugen. Wien/Frankfurt: Redline.
go back to reference Cravens, D. W., Ingram, T. N., LaForge, R. W., & Young, C. E. (1993). Behavior-based and outcome-based salesforce control systems. Journal of Marketing, 57, 47–59.CrossRef Cravens, D. W., Ingram, T. N., LaForge, R. W., & Young, C. E. (1993). Behavior-based and outcome-based salesforce control systems. Journal of Marketing, 57, 47–59.CrossRef
go back to reference Homburg, C., Workman, J. P., & Jensen, O. (2000). Fundamental changes in marketing organization: The movement toward a customer-focused organizational structure. Journal of the Academy of Marketing Science, 28, 459–478.CrossRef Homburg, C., Workman, J. P., & Jensen, O. (2000). Fundamental changes in marketing organization: The movement toward a customer-focused organizational structure. Journal of the Academy of Marketing Science, 28, 459–478.CrossRef
go back to reference Jacob, F., & Ulaga, W. (2008). The transition from product to service in business markets. An agenda for academic inquiry. Industrial Marketing Management, 37, 247–253.CrossRef Jacob, F., & Ulaga, W. (2008). The transition from product to service in business markets. An agenda for academic inquiry. Industrial Marketing Management, 37, 247–253.CrossRef
go back to reference Lee, Y. (2017). Achieving cross-selling effectiveness in business-to-business markets. Dissertation. St. Gallen: Universität St. Gallen. Lee, Y. (2017). Achieving cross-selling effectiveness in business-to-business markets. Dissertation. St. Gallen: Universität St. Gallen.
go back to reference Malms, O. (2012). Realizing cross-selling potential in business-to-business-markets. Dissertation. St. Gallen: Universität St. Gallen. Malms, O. (2012). Realizing cross-selling potential in business-to-business-markets. Dissertation. St. Gallen: Universität St. Gallen.
go back to reference Schmitz, C., Lee, Y., & Lilien, G. (2014). Cross-selling performance in complex selling contexts: An examination of supervisory- and compensation-based controls. Journal of Marketing, 78, 1–19.CrossRef Schmitz, C., Lee, Y., & Lilien, G. (2014). Cross-selling performance in complex selling contexts: An examination of supervisory- and compensation-based controls. Journal of Marketing, 78, 1–19.CrossRef
go back to reference Stern, R. (2016). Die Erneuerung des Vertriebs. Harvard Business Manager, 38, 63–69. Stern, R. (2016). Die Erneuerung des Vertriebs. Harvard Business Manager, 38, 63–69.
go back to reference Tuli, K. R., Kohli, A. K., & Bharadwaj, S. G. (2007). Rethinking customer solutions. From product bundles to relational processes. Journal of Marketing, 71, 1–17.CrossRef Tuli, K. R., Kohli, A. K., & Bharadwaj, S. G. (2007). Rethinking customer solutions. From product bundles to relational processes. Journal of Marketing, 71, 1–17.CrossRef
go back to reference Ulaga, W., & Reinartz, W. J. (2011). Hybrid offerings. How manufacturing firms combine goods and services successfully. Journal of Marketing, 75, 5–23.CrossRef Ulaga, W., & Reinartz, W. J. (2011). Hybrid offerings. How manufacturing firms combine goods and services successfully. Journal of Marketing, 75, 5–23.CrossRef
go back to reference Webster, F. E., Jr., & Wind, Y. (1972). A general model for understanding organizational buying behavior. Journal of Marketing, 36, 12–19.CrossRef Webster, F. E., Jr., & Wind, Y. (1972). A general model for understanding organizational buying behavior. Journal of Marketing, 36, 12–19.CrossRef
Metadata
Title
Cross-Selling überwindet Distanz
Authors
Christian Belz
You-Cheong Lee
Copyright Year
2020
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-26727-8_6