Skip to main content
Top
Published in: Controlling & Management Review 6/2012

01-12-2012 | PRAXIS | ARTIKEL

Crowdsourcing

Crowdfunding, Crowdvoting, Crowdcreation

Author: Univ.-Prof. Dr. Jan Marco Leimeister

Published in: Controlling & Management Review | Issue 6/2012

Log in

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Auszug

“Remember outsourcing? Sending jobs to India and China is so 2003. The new pool of cheap labor: everyday people using their spare cycles to create content, solve problems, even do corporate R & D” (Howe 2006, S. 1).

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Controlling & Management Review

Controlling & Management Review vermittelt den State of the Art in Controlling und Unternehmenssteuerung.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
1.
go back to reference Afuah, A./Tucci, C. L.: Crowdsourcing as a solution to distant search, in: Academy of Management Review, 37. Jg. (2012), Heft 3, S. 355 – 375. Afuah, A./Tucci, C. L.: Crowdsourcing as a solution to distant search, in: Academy of Management Review, 37. Jg. (2012), Heft 3, S. 355 – 375.
2.
go back to reference Bernstein, A./Klein, M./Malone, T.: Programming the Global Brain, in: Communications of the ACM, 55. Jg. (2012), Heft 5, S. 41 – 43. Bernstein, A./Klein, M./Malone, T.: Programming the Global Brain, in: Communications of the ACM, 55. Jg. (2012), Heft 5, S. 41 – 43.
3.
go back to reference Brennan, V.: Navigating Social Media in the Business World, in: Licensing Journal, 1. Jg. (2010), Heft, S. 8 – 12. Brennan, V.: Navigating Social Media in the Business World, in: Licensing Journal, 1. Jg. (2010), Heft, S. 8 – 12.
4.
go back to reference Bretschneider, U.: Die Ideen Community zur Integration von Kunden in den Innovationsprozess: Empirische Analysen und Implikationen, Wiesbaden 2012. Bretschneider, U.: Die Ideen Community zur Integration von Kunden in den Innovationsprozess: Empirische Analysen und Implikationen, Wiesbaden 2012.
5.
go back to reference Bretschneider, U./Leimeister, J. M.: Ideen-Community, in: Sommerlatte, T./Achatz, R./Braun, M. (Hrsg.): Fachlexikon Technologie- und Innovationsmanagement, Düsseldorf 2011, S. Bretschneider, U./Leimeister, J. M.: Ideen-Community, in: Sommerlatte, T./Achatz, R./Braun, M. (Hrsg.): Fachlexikon Technologie- und Innovationsmanagement, Düsseldorf 2011, S.
6.
go back to reference Doan, A./Ramakrishnan, R./Halevy, A. Y.: Crowdsourcing Systems on the World-Wide Web, in: Communication of the ACM, 54. Jg. (2011), Heft, S. 86 – 96. Doan, A./Ramakrishnan, R./Halevy, A. Y.: Crowdsourcing Systems on the World-Wide Web, in: Communication of the ACM, 54. Jg. (2011), Heft, S. 86 – 96.
7.
go back to reference Domingo, D./Quant, T./Heinonen, A./Paulussen, S./Singer, J./Vujnovic, M.: Participatory Journalism Practices in the Media and Beyond, in: Journalism Practice, 2. Jg. (2008), Heft, S. 326 – 342. Domingo, D./Quant, T./Heinonen, A./Paulussen, S./Singer, J./Vujnovic, M.: Participatory Journalism Practices in the Media and Beyond, in: Journalism Practice, 2. Jg. (2008), Heft, S. 326 – 342.
8.
go back to reference Eagle, N.: txteagle: Mobile Crowdsourcing, in: Proceedings of the HCII 2009, 2009, S. 447 – 456. Eagle, N.: txteagle: Mobile Crowdsourcing, in: Proceedings of the HCII 2009, 2009, S. 447 – 456.
9.
go back to reference Harris, J.: A Statue for America: The First 100 Years of the Statue of Liberty New York 1986. Harris, J.: A Statue for America: The First 100 Years of the Statue of Liberty New York 1986.
10.
go back to reference Howe, J.: The Rise of Crowdsourcing, in: Wired Magazine, 14. Jg. (2006), Heft 6, S. 1 – 4. Howe, J.: The Rise of Crowdsourcing, in: Wired Magazine, 14. Jg. (2006), Heft 6, S. 1 – 4.
11.
go back to reference Howe, J.: Crowdsourcing: Why the Power of the Crowd is Driving the Future of Business, New York 2008. Howe, J.: Crowdsourcing: Why the Power of the Crowd is Driving the Future of Business, New York 2008.
12.
13.
go back to reference Kappel, T.: Ex Ante Crowdfunding and the Recording Industry: A Model for the U.S., in: Loyola of Los Angeles Entertainment Law Review, 29. Jg. (2009), Heft 3, S. 375 – 385. Kappel, T.: Ex Ante Crowdfunding and the Recording Industry: A Model for the U.S., in: Loyola of Los Angeles Entertainment Law Review, 29. Jg. (2009), Heft 3, S. 375 – 385.
14.
go back to reference Leimeister, J. M.: Collective Intelligence, in: Business & Information Systems Engineering, 4. Jg. (2010), Heft 2, S. 245 – 248. Leimeister, J. M.: Collective Intelligence, in: Business & Information Systems Engineering, 4. Jg. (2010), Heft 2, S. 245 – 248.
15.
go back to reference Leimeister, J. M./Bretschneider, U.: IT-gestützter Ideenwettbewerb, in: Sommerlatte, T./Achatz, R./Braun, M. (Hrsg.): Fachlexikon Technologie- und Innovationsmanagement, Düsseldorf 2012, S. 216 – 218. Leimeister, J. M./Bretschneider, U.: IT-gestützter Ideenwettbewerb, in: Sommerlatte, T./Achatz, R./Braun, M. (Hrsg.): Fachlexikon Technologie- und Innovationsmanagement, Düsseldorf 2012, S. 216 – 218.
16.
go back to reference Leimeister, J. M./Huber, M./Bretschneider, U./Krcmar, H.: Leveraging Crowdsourcing: Activation-Supporting Components for IT-Based Ideas Competition, in: Journal of Management Information Systems, 26. Jg. (2009), Heft 1, S. 197 – 224. Leimeister, J. M./Huber, M./Bretschneider, U./Krcmar, H.: Leveraging Crowdsourcing: Activation-Supporting Components for IT-Based Ideas Competition, in: Journal of Management Information Systems, 26. Jg. (2009), Heft 1, S. 197 – 224.
17.
go back to reference Reichwald, R./Piller, F.: Interaktive Wertschöpfung: Open Innovation, Individualisierung und neue Formen der Arbeitsteilung, 2. Aufl., Wiesbaden 2009. Reichwald, R./Piller, F.: Interaktive Wertschöpfung: Open Innovation, Individualisierung und neue Formen der Arbeitsteilung, 2. Aufl., Wiesbaden 2009.
18.
go back to reference Schwienbacher, A./Larralde, B.: Crowdfunding of small entrepreneurial ventures, New York 2012. Schwienbacher, A./Larralde, B.: Crowdfunding of small entrepreneurial ventures, New York 2012.
19.
go back to reference Surowiecki, J.: The wisdom of crowds: Why the many are smarter than the few and how collective wisdom shapes business, economies, societies, and nations, 1. Aufl., New York 2004. Surowiecki, J.: The wisdom of crowds: Why the many are smarter than the few and how collective wisdom shapes business, economies, societies, and nations, 1. Aufl., New York 2004.
20.
go back to reference Unterberg, U.: Crowdsourcing, in: Michelis, D./Schildhauer, T. (Hrsg.): Social Media Handbuch: Theorien, Methoden, Modelle, Baden-Baden 2010, S. 121 – 135. Unterberg, U.: Crowdsourcing, in: Michelis, D./Schildhauer, T. (Hrsg.): Social Media Handbuch: Theorien, Methoden, Modelle, Baden-Baden 2010, S. 121 – 135.
21.
go back to reference Walsh, J.: Wikimedia Fundraiser Concludes with Record Breaking Donations, 27.08.2012, from http://blog.wikimedia.org/2012/01/02/wikimedia-fundraiser-concludes-with-record-breaking-donations/, 2012. Walsh, J.: Wikimedia Fundraiser Concludes with Record Breaking Donations, 27.08.2012, from http://​blog.​wikimedia.​org/​2012/​01/​02/​wikimedia-fundraiser-concludes-with-record-breaking-donations/​, 2012.
Metadata
Title
Crowdsourcing
Crowdfunding, Crowdvoting, Crowdcreation
Author
Univ.-Prof. Dr. Jan Marco Leimeister
Publication date
01-12-2012
Publisher
Gabler Verlag
Published in
Controlling & Management Review / Issue 6/2012
Print ISSN: 2195-8262
Electronic ISSN: 2195-8270
DOI
https://doi.org/10.1365/s12176-012-0662-5

Other articles of this Issue 6/2012

Controlling & Management Review 6/2012 Go to the issue

TERMINE

Termine