Skip to main content
Top

2022 | OriginalPaper | Chapter

Customer Journey in a Nutshell – Eine methodische Einführung

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Zusammenfassung

Das heutige Marketing ist ohne Customer Journey kaum noch denkbar. Sie ist essenzieller Bestandteil eines effektiven und effizienten Customer-Experience-Managements. Nur auf der Basis einer systematischen Analyse und zielgerichteter integrativer Maßnahmen entlang der Customer Journey ist es Unternehmen heute möglich, sich bei der Vielzahl analoger und digitaler Touchpoints im Wettbewerb zu behaupten. Der vorliegende Beitrag gibt einen Überblick über Ursprung und Begriff sowie Ziele der Customer Journey, stellt den Modulbaukasten der Customer Journey vor und gibt weiterführende methodische Hinweise zu dessen konkreter Umsetzung in einem integrierten Online- und Offline-Channel Marketing.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Literature
This content is only visible if you are logged in and have the appropriate permissions.
Metadata
Title
Customer Journey in a Nutshell – Eine methodische Einführung
Author
Michael Kempe
Copyright Year
2022
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-38048-9_4