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2017 | OriginalPaper | Chapter

16. Der abstrakte Mensch als Free Agent

Author : Hans Gerd Prodoehl

Published in: Der abstrakte Mensch

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

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Zusammenfassung

Der Typ des Internet-Wirtschaftsmenschen, der zu dieser Virtualisierung von Beziehungen exakt passt, ist der Typ des Free Agent. Es ist ein Wirtschaftsmenschen-Typ im Internet-Zeitalter, der die Charakterzüge des abstrakten Menschen trägt.

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Footnotes
1
Vgl. dazu: die Zeitschrift „Fast Company“ in den Jahren 1997 ff.; die Web site „FreeAgentNation.com;“ Peters 1997; Pink 2002; The New York Times Magazine. Special Issue, March 5, 2000. „The Liberated, Exploited, Pampered, Frazzled, Uneasy New American Worker“; vgl. auch das Porträt der Free Agents in Deutschland von: Friebe und Lobo 2006.
 
2
Hoffman und Casnocha 2012, S. 24.
 
3
Ebd., S. 21.
 
4
Ebd., S. 42.
 
5
Peters 1997, S. 5.
 
6
Hoffman und Casnocha 2012, S. 78.
 
7
Lewis 2000, S. 1.
 
8
Vgl. dazu die Ergebnisse einer empirischen Studie über die Generation Y, die Linda Gratton bei MBA-Studenten durchgeführt hat. Linda Gratton beschreibt diese Ergebnisse wie folgt: „The word that had the most positive connotations for these young MBA students was the word ‚feedback‘. They craved it, they loved it, and wanted to hear more and more about ‚what people think about me‘. They wanted to hear it from their bosses, their peers and their work acquaintances. In a world in which they are continuously called upon to construct an image of themselves for public consumption, references from others play a crucial part.“ (Gratton 2011, S. 114).
 
9
Reid Hoffman, der Mitgründer von Linkedin, beschreibt dies ausführlich in: Hoffman und Casnocha 2012.
 
10
Lewis 2000, S. 4.
 
Literature
go back to reference Frank R, Cook P. The winner-take-all society. New York; 1996. Frank R, Cook P. The winner-take-all society. New York; 1996.
go back to reference Gratton L. The shift. The future of work is already here. London; 2011. Gratton L. The shift. The future of work is already here. London; 2011.
go back to reference Hoffman R, Casnocha B. Die Start up Strategie. Kulmbach; 2012. Hoffman R, Casnocha B. Die Start up Strategie. Kulmbach; 2012.
go back to reference Lewis M. The Artist in the gray flannel pajamas. In: The New York Times Magazine. Special Issue “The Liberated, Exploited, Pampered, Frazzled, Uneasy New American Worker”. 5. März 2000. Lewis M. The Artist in the gray flannel pajamas. In: The New York Times Magazine. Special Issue “The Liberated, Exploited, Pampered, Frazzled, Uneasy New American Worker”. 5. März 2000.
go back to reference Peters T. The brand called you. In: Fast Company. August/September 1997. Peters T. The brand called you. In: Fast Company. August/September 1997.
go back to reference Pink DH. Free agent nation. The future of working for yourself. New York; 2002. Pink DH. Free agent nation. The future of working for yourself. New York; 2002.
Metadata
Title
Der abstrakte Mensch als Free Agent
Author
Hans Gerd Prodoehl
Copyright Year
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-13539-3_16