2019 | OriginalPaper | Chapter
Hint
Swipe to navigate through the chapters of this book
Published in:
Methodisches Content Marketing
Schon immer hat eine Geschichte ihr Publikum am meisten begeistert, wenn sie den Zuhörer berührte. Das gilt auch für das Content Marketing: Ist ein Inhalt relevant und inspirierend, dann kann er den Adressaten zu Handlungen motivieren, die uns unsere Marketing- und Vertriebsziele erreichen lassen. Diese Art des erlösorientierten Content Marketings lässt sich methodisieren.
Please log in to get access to this content
To get access to this content you need the following product:
Advertisement
go back to reference Google.com (2019): Google Trends „content marketing“ worldwide 2004-present, https://trends.google.com/trends/explore?date=all&q=content%20marketing. Zugegriffen am 09.01.2019 Google.com (2019): Google Trends „content marketing“ worldwide 2004-present,
https://trends.google.com/trends/explore?date=all&q=content%20marketing. Zugegriffen am 09.01.2019
go back to reference Spiegel.de (2012): Für Red Bull war der Sprung von Baumgartner gutes Marketing, http://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/fuer-red-bull-war-der-sprung-von-baumgartner-gutes-marketing-a-861439.html. Zugegriffen am 09.01.2019 Spiegel.de (2012): Für Red Bull war der Sprung von Baumgartner gutes Marketing,
http://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/fuer-red-bull-war-der-sprung-von-baumgartner-gutes-marketing-a-861439.html. Zugegriffen am 09.01.2019
go back to reference The New York Times (2012): Jerry Seinfeld Interview: How to Write a Joke, https://www.youtube.com/watch?v=itWxXyCfW5s. Zugegriffen am 09.01.2019 The New York Times (2012): Jerry Seinfeld Interview: How to Write a Joke,
https://www.youtube.com/watch?v=itWxXyCfW5s. Zugegriffen am 09.01.2019
go back to reference Les Binet, Peter Field (2013): The Long and the Short of It, S. 9, Institute of Practitioners in Advertising Les Binet, Peter Field (2013): The Long and the Short of It, S. 9, Institute of Practitioners in Advertising
go back to reference Paul Roetzer (2012): The Marketing Agency Blueprint: The Handbook for Building Hybrid PR, SEO, Content, Advertising, and Web Firms , Wiley, 1. Ausgabe Paul Roetzer (2012): The Marketing Agency Blueprint: The Handbook for Building Hybrid PR, SEO, Content, Advertising, and Web Firms , Wiley, 1. Ausgabe
go back to reference Steve Blank (2013): Why the Lean Start-Up Changes Everything, https://hbr.org/2013/05/why-the-lean-start-up-changes-everything. Zugegriffen am 09.01.2019 Steve Blank (2013): Why the Lean Start-Up Changes Everything,
https://hbr.org/2013/05/why-the-lean-start-up-changes-everything. Zugegriffen am 09.01.2019
go back to reference Steve Blank, Bob Dorf (2012): The Startup Owner’s Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company, K & S Ranch. 1. Auflage Steve Blank, Bob Dorf (2012): The Startup Owner’s Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company, K & S Ranch. 1. Auflage
go back to reference Tim Ferris (2010): Why Tim Ferriss Sold His Muse, https://www.inc.com/articles/2010/10/why-tim-ferriss-sold-brainquicken.html. Zugegriffen am 09.01.2019 Tim Ferris (2010): Why Tim Ferriss Sold His Muse,
https://www.inc.com/articles/2010/10/why-tim-ferriss-sold-brainquicken.html. Zugegriffen am 09.01.2019
- Title
- Die Idee der Methode Content Marketing Excellence und Einführung in das Buch
- DOI
- https://doi.org/10.1007/978-3-658-25657-9_1
- Author:
-
Gerrit Grunert
- Publisher
- Springer Fachmedien Wiesbaden
- Sequence number
- 1
- Chapter number
- 1