Skip to main content
Top

2017 | OriginalPaper | Chapter

Die Messung von Satisficing

Author : Joss Roßmann

Published in: Satisficing in Befragungen

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

Dieses Kapitel thematisiert die Messung von Satisficing in Befragungen. Vor dem Hintergrund der im vorhergehenden Kapitel vorgeschlagenen Erweiterung der Perspektive der Satisficing-Theorie von einzelnen Fragen auf ganze Befragungen oder Sätze von Fragen wird die forschungsleitende Frage untersucht, inwiefern die Wahl der Antwortstrategie als latente Variable verstanden und in statistischen Analysen mittels der Verwendung von multiplen Indikatoren für Satisficing modelliert werden kann. Zur Untersuchung dieser Fragestellung wird mit der LCA eine Methode angewendet, die es erlaubt, die Wahl der Antwortstrategie als latente Variable zu modellieren und Befragte anhand der geschätzten Wahrscheinlichkeiten gemäß der von ihnen verfolgten Antwortstrategie zu klassifizieren.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics & Engineering + Technology" gives you access to:

  • more than 102.000 books
  • more than 537 journals

from the following subject areas:

  • Automotive
  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Electrical Engineering + Electronics
  • Energy + Sustainability
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Mechanical Engineering + Materials
  • Insurance + Risk


Secure your knowledge advantage now!

Springer Professional "Business + Economics"

Online-Abonnement

Springer Professional "Business + Economics" gives you access to:

  • more than 67.000 books
  • more than 340 journals

from the following specialised fileds:

  • Construction + Real Estate
  • Business IT + Informatics
  • Finance + Banking
  • Management + Leadership
  • Marketing + Sales
  • Insurance + Risk



Secure your knowledge advantage now!

Metadata
Title
Die Messung von Satisficing
Author
Joss Roßmann
Copyright Year
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-16668-7_3