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2020 | OriginalPaper | Chapter

Driver Interventions in Critical Situations During Automated Driving

Authors : Thang Nguyen, Steffen Müller

Published in: Advances in Dynamics of Vehicles on Roads and Tracks

Publisher: Springer International Publishing

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Abstract

Highly automated vehicles control the lateral and longitudinal movement of the vehicle in defined use cases, without being monitored by the human driver. The amendment of the Vienna Convention on Road Traffic [1] allows such self-driving vehicles, but requires that the driver is able to switch off or to overwrite the automated system at any time. However, interventions by the driver can lead to critical situations, especially in highly dynamic driving situations. Therefore, this paper investigates at which point driver interventions during highly automated driving can be critical and how the driver can be assisted in order to avoid dangerous driver inputs. To answer these questions, this paper presents test group studies conducted in a driving simulator and a concept for an intervention assistance system.

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Footnotes
1
BASt - The German Federal Highway Research Institute.
 
2
VDA - The German Association of the Automotive Industry.
 
Literature
2.
go back to reference Gasser, T., et al.: Rechtsfolgen zunehmender Fahrzeugautomatisierung. Bergisch Gladbach, Report of BASt - The German Federal Highway Research Institute, Booklet F 83 (2012) Gasser, T., et al.: Rechtsfolgen zunehmender Fahrzeugautomatisierung. Bergisch Gladbach, Report of BASt - The German Federal Highway Research Institute, Booklet F 83 (2012)
3.
go back to reference VDA Magazine: Automatisierung - Von Fahrerassistenzsystemen zum automatisierten Fahren, September 2015 VDA Magazine: Automatisierung - Von Fahrerassistenzsystemen zum automatisierten Fahren, September 2015
4.
go back to reference Gutachten des wissenschaftlichen Beirats beim Bundesministerium für Verkehr und digitale Infrastruktur, Magazine for Road Traffic Technology, Booklet No. 8 and No. 9 (2017) Gutachten des wissenschaftlichen Beirats beim Bundesministerium für Verkehr und digitale Infrastruktur, Magazine for Road Traffic Technology, Booklet No. 8 and No. 9 (2017)
5.
go back to reference Brandenburg, S., et al.: Kognitionspsychologische Erkenntnisse zum hochautomatisierten Fahren - eine Übersicht, VDI No. 2312 (2017) Brandenburg, S., et al.: Kognitionspsychologische Erkenntnisse zum hochautomatisierten Fahren - eine Übersicht, VDI No. 2312 (2017)
6.
go back to reference Schädler, O.: Experimentelle Bewertung der Beherrschbarkeit von interagierenden Fahrerassistenzsystemen beim Führen von Kraftfahrzeugen. Dr. Hut, Munich (2017) Schädler, O.: Experimentelle Bewertung der Beherrschbarkeit von interagierenden Fahrerassistenzsystemen beim Führen von Kraftfahrzeugen. Dr. Hut, Munich (2017)
7.
go back to reference Rathgeber, C.: Trajektorienplanung und –folgeregelung für assistiertes bis hochautomatisiertes Fahren. Doctoral thesis, Technische Universität Berlin (2016) Rathgeber, C.: Trajektorienplanung und –folgeregelung für assistiertes bis hochautomatisiertes Fahren. Doctoral thesis, Technische Universität Berlin (2016)
8.
go back to reference Walter, M.: Kooperative Fahrzeugführungsregelung für assistiertes bis hochautomatisiertes Fahren. Doctoral thesis, Technische Universität Berlin (2017) Walter, M.: Kooperative Fahrzeugführungsregelung für assistiertes bis hochautomatisiertes Fahren. Doctoral thesis, Technische Universität Berlin (2017)
9.
go back to reference Schmidt, C.: Fahrstrategien zur Unfallvermeidung im Straßenverkehr für Einzel-und Mehrobjektszenarien. Doctoral thesis, Karlsruhe Institute of Technology (2013) Schmidt, C.: Fahrstrategien zur Unfallvermeidung im Straßenverkehr für Einzel-und Mehrobjektszenarien. Doctoral thesis, Karlsruhe Institute of Technology (2013)
10.
go back to reference Zakharian, S.: Automatisierungstechnik Aufgaben: Lineare-, Zweipunkt- und Fuzzy-Regelung. Verlag Vieweg, Wiesbaden (1998)CrossRef Zakharian, S.: Automatisierungstechnik Aufgaben: Lineare-, Zweipunkt- und Fuzzy-Regelung. Verlag Vieweg, Wiesbaden (1998)CrossRef
Metadata
Title
Driver Interventions in Critical Situations During Automated Driving
Authors
Thang Nguyen
Steffen Müller
Copyright Year
2020
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-38077-9_135

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